گزارشی از مشکلات همشهریان با  سرویس های خط سیرجان -کرمان
فصل زرد خودروهای زرد بین جاده ای
طبق روال همیشه که قصد سفر به کرمان را داشتم وارد شرکت مسافربری یا به اصطلاح ایستگاه پژوها شدم که طبق معمول مسافر نبود و باید منتظر آمدن مسافر می‌ماندم و جایی برای نشستن و منتظر ماندن نبود. فقط یک نیمکت  آهنی  بود که چند نفر که به نظر می رسید از رانندگان همین ماشین ها بودند آنجا نشسته بودند سایه ی درختی پیدا کردم و مدتی رو منتظر ماندم و رفت و آمد ها رو زیر نظر گرفتم .
یکی از راننده ها در حال چانه زنی با آقایی بود که میخواست نامه ای را به کرمان بفرستد
" مگه چقد جا می گیره که اینقدر می خواهی کرایه  بگیری؟
راننده: برای ما نمی صرفه این همه راه بریم و کمتر از این مقدار بگیریم"
همچنان در حال بحث بودند که حواسم به مسافر دیگه ای پرت شد یک خانم و فرزند خردسالش  در حال بحث با راننده بود " آقا شما باید عقب ماشین  دو نفر مسافر سوار کنی و بچه‌ی من نفر سوم حساب نمی شود و کرایه نباید پرداخت کنم و اقای راننده اصرار داشت که نه باید نصف کرایه رو هم بابت بچه حساب کنی"  
در گوشه به گوشه‌ی این شرکت مسافربری یا بهتر است بگوییم این زمین خالی که فقط اتاقکی بعنوان جایگاه فروش بلیط دارد بحث و دعواهایی تمام نشدنی جریان داشت.
نیم ساعتی گذشته بود و فقط یک مسافر دیگر آمده بود و ما به خیال خود منتظر یک مسافر دیگر بودیم که حرکت کنیم.  ناگهان  راننده گفت: دو مسافر دیگر بیاید حرکت می کنیم که فریادها زده و جامه از تن دریده که برادر من تو داری کرایه گران تر از قبل از ما می گیری که مثلا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنی نه پولی به جیب خودت بزنی! حرفی زد که نفهمیدم دلم برای او بسوزد یا جیب خودم!
می گوید: سهمیه بنزین‌مان را قطع کرده اند بیمه گران شده لاستیک گران شده ماهی دو بار باید روغن را عوض کنیم ...
این ها فقط تعدادی از مشکلات پیش پا افتاده ای بودند که مرتب تکرار می شدند
 در طول مسیر به این فکر می کردم که با وجود این همه هزینه و این شغل پر خطر روزی چند بار باید در این مسیر رفت و آمد کند تا بتواند از پس تمام هزینه ها بر آید؟
طی تماسی که با مکی آبادی مدیر عامل این شرکت داشتم وی در رابطه با مشکلات این شرکت اینگونه توضیح دادند:
طبق نرخ نامه ای که به ما ابلاغ شده است، مبلغی که بابت کرایه  هر نفر مسافر مشخص شده است 88 هزار تومان است اما برای رعایت کردن پروتکل های بهداشتی 3 مسافر سوار هر ماشین می شود که کرایه به 115 هزار تومان تغییر کرده است و برای جلوگیری از هر گونه تخلفی یک بنر بزرگ در شرکت نصب شده که دو  شماره موبایل و یک شماره مستقیم حراست حمل و نقل  در آن نوشته شده است که اگر تخلفی مشاهده شد یا با بنده تماس بگیرند یا با بازرسی کل.
اما متاسفانه یارانه سوخت راننده ها رو قطع کردند و با وجود هزینه های سنگینی که وجود دارد برای تعداد زیادی از راننده ها صرفه اقتصادی ندارد که کار کنند
و دیگر کار نمی کنند. اما من بعنوان مدیر شرکت وظیفه خودم را انجام دادم و راه را برای اطلاع رسانی مسافرین باز کرده ام اما متاسفانه بعضی از مسافران خودشان به راننده ها پیشنهاد می دهند که قیمت بالاتری پرداخت کنند تا زودتر به مقصد برسند اما ما تمام تلاش‌مان رو در این رابطه می کنیم که جلوی تخلفات گرفته شود اما مردم هم باید با ما همکاری لازم را داشته باشند.
در رابطه با کرایه باری که راننده ها جا به جا می کنند گفت: ما هیچ دخالتی در این مورد نمی توانیم داشته باشیم چون پروانه ما حمل و نقل مسافر هست و باربری نیست و انبار توشه ای هم در شرکت هست مربوط به بخش خصوصی است و ربطی به شرکت ندارد و چون این کار خدماتی هست بیشتر توافقی هست و بر اساس تصمیم گیری انجمن صنفی که ما در شرکت داریم و انجمن صنفی رانندگان،  توافقی به وسیله نماینده رانندگان با انجمن  بسته شده که هر ماشین حق دارد چه مقدار بار جا بجا کند اما نرخ رو ما تعیین نمی کنیم چون ربطی به شرکت حمل و نقل مسافر ندارد  و تنها کاری که ما انجام می دهیم این هست که انبار توشه را گذاشتیم که  طرفی که باری برای جابجایی به دست راننده می دهد ما فقط این اطمینان به صاحب بار می دهیم که بارش در جای امنی است ولی نرخ مصوبی ندارد.
در رابطه با اوضاع رفاهی و محیط شرکت هم باید بگم که این ملک استیجاری است ما زمینی در انتهای بلوار قاانی خریداری و در حال ساخت هستیم  و اگر مشکلی پیش نیاید تا 4 ماه آینده نقل مکان می کنیم و بسیاری از مشکلات مسافران و رانندگان را به حداقل ممکن می رسانیم.