به پیشنهاد دکتر کریمی پور شهردار سیرجان؛
ورود دادستانی به ساخت و سازهای غیرمجاز سیرجان
دادستان سیرجان: با شهردار محترم و شهرداران مناطق با تمام توان و قدرت در مقابل ساخت و سازهای غیر مجاز خواهیم ایستاد و از آنها در اجرای کامل قانون حمایت خواهم کرد.
در راستای احیای حقوق عامه و صیانت از بیت المال ، با تفکیک های غیر مجاز اراضی زراعی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز برخورد جدی و قاطع  انجام می شود.

صبح روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ دادستان عمومی و انقلاب سیرجان با پیشنهاد دکتر علی اکبر کریمی پور شهردار سیرجان به همراه جمعی از مسئولان شهرستان از وضعیت ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تصرف اراضی دولتی بازدید کردند.
 به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب سیرجان مجتبی قدیمی دادستان عمومی و انقلاب سیرجان به همراه شهردار ، معاون عمرانی فرماندار ، رییس اداره راه و شهرسازی ، رییس ادارات آب ، برق ، گاز و جمعی از معاونین و مدیران شهرداری و ادارات شهرستان از روند ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی فیروز آباد ، سعید آباد ، آباده ، دهیادگار و ... بازدید و بر رفع تصرف فوری از اراضی دولتی و همچنین تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید شد.
دادستان عمومی و انقلاب سیرجان گفت : رصد مناطقی که احتمال ساخت و ساز غیر مجاز در آن وجود دارد و همچنین نظارت مستمر برای مقابله با این معضل حتما به صورت جدی در دستور کار ادارات مربوطه قرار گیرد.
مجتبی قدیمی تصریح کرد: دستگاههای خدمات رسان نظیر آب ، برق و گاز برای واگذاری انشعاب به هر گونه ساخت و ساز ، استعلام لازم را از مراجع صدور پروانه اخذ نمایند و صرفا با تکیه بر قانون نحوه مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز آب و برق و گاز که مقرر داشته انشعاب موقت داده شود اقدام به ارائه خدمات ننمایند زیرا آنچه در ماده ۴ قانون فوق آمده مربوط به انشعاب های غیر دائم و آن هم مربوط به افرادی است که اقدام به اخذ پروانه ساخت نموده اند اما برای ساخت ‌و ساز های خود نیاز به این خدمات دارند نه افراد سود جو که شبانه در کاربری های سفید و خلاف طرح های مصوب شهری بصورت غیر اصولی اقدام به ساخت و ساز می نمایند ، بنابراین دستگاه های مشمول قانون فوق از این تاریخ تحت هیچ شرایطی حق ندارند چنین خدماتی را ارائه نمایند و اما در خصوص ساخت و ساز هایی که در حال حاضر خدمات دریافت نموده اند حسب تبصره یک ماده فوق الذکر در صورت عدم جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و یا عدم تعیین تکلیف قانونی مستحدثات غیرمجاز طی سه‌سال از تاریخ ابلاغ این قانون ، حسب مورد با دستگاه مسئول در امر ساخت‌وسازهای غیرمجاز مطابق با ماده (۳) قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها مصوب 31 خرداد 1374 و اصلاحات بعدی آن رفتار می‌شود لذا چنانچه متصرفین در مهلت سه سال از زمان دریافت خدمات اقدام به اخذ مجوز از مراجع مربوطه  ننموده اند دستگاه ها مکلف به قطع خدمات عمومی داده شده خواهند بود در غیر اینصورت مصداق بارز ترک فعل و قابل پیگیری خواهند بود خصوصا در اراضی فیروزآباد که اراضی دولتی مورد تصرف قرار گرفته است
 وی بیان کرد : اجرای دقیق و به موقع قوانین و مقررات مقابله با ساخت و ساز های غیر مجاز با همدلی ، انسجام و هم افزایی همه دستگاه ها امری ضروری است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 مدعی العموم سیرجان  تاکید کرد : یکی از راهکارهای اساسی مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز استفاده از نیروهای متعهد ، کارآمد و متخصص در بحث نظارت و پیگیری است تا با بهره گیری از معلومات و آگاهی شغلی خود با افراد سودجو در همان ابتدای کار برخورد شود.
  دادستان شهرستان سیرجان با بیان اینکه مدیران باید در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز با قاطعیت عمل نمایند  عنوان داشت با شهردار محترم و شهرداران مناطق با تمام توان و قدرت در مقابل ساخت و سازهای غیر مجاز خواهیم ایستاد و از آنها در اجرای کامل قانون حمایت خواهم کرد.
وی ادامه داد: مدیران شهرستان بدون هیچگونه اغماضی نسبت به تشکیل پرونده برای متخلفین و معرفی آنها به مراجع قضایی اقدامات لازم را انجام دهند و  دستگاه قضایی هم با جدیت با آنها برخورد خواهد کرد ، در پایان این بازدید دادستان سیرجان دستور قطع برق، آب و گاز اراضی تصرفی و ساخت ‌و سازهای غیرمجاز را صادر کرد‌ و گفت : تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و رفع تصرف فوری از اراضی دولتی به زودی آغاز می‌شود.