رییس اداره میراث فرهنگی سیرجان از کارنامه خود می‌گوید؛
فعالیم و کارآمد

محمد کارآمد رییس اراده میراث فرهنگی و گردشگری سیرجان در گپ و گفتی با سخن تازه از کارنامه ی یک سال مدیریتش بر اداره سیرجان دفاع کرد و از کارهای پیگیری شده توسط خود و برنامه‌هایش برای ادامه کار پرده برداشت.
کارآمد می‌گوید مانند نام خانوادگی‌اش با جدیت دنبال بیرون آوردن این اداره از رکود و انفعال است. در نگاه اول هم با ورود به اداره میراث سیرجان متوجه تغییر و تحولاتی در بخش اداری ساختمان خواهید شد. اداره‌ای که سابق بر این سر و ضع شلخته و خموده‌ای داشت، جانی گرفته بود و میز کارمندان همگی در اتاق خود رییس اداره تجمیع شده بود.
کارآمد در ادمه با اشاره به میدانی بودن بخش بزرگی از کار اداره میراث فرهنگی برای بازدید از محل و سرکشی از محوطه‌های باستانی و تاریخی و مشاهده و ثبت تخلفات و کارهای غیرمجاز، افزود: حوزه‌ی کاری ما بسیار وسیع و به همین نسبت سنگین و پرمشغله است تا جایی که نه تنها نمی‌توان و نباید منفعل بود که حتا باید تا جایی که توان داشت دوندگی کرد تا سه حوزه‌ی بزرگ گردشگری، حفظ و نگهداری از آثار تاریخی و میراث و صنایع دستی را همزمان با هم پیش برد.
وی در ادامه تاکید کرد که از آنجا که نمی‌توان انتظار داشت یک نفر در همه‌ی این حوزه‌ها اطلاعات داشته باشد و پیگیر همه‌ی این موارد باشد، در اینجا تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت جوانان تحصیل کرده‌ی خود شهرستان در حوزه‌هایی مثل مرمت و... مشکلات را همزمان پیگیری و مدیریت کنیم.
کارآمد همچنین ضمن تاکید بر اینکه متولی‌گری حوزه‌ی گلیم به شهرداری سیرجان و شخص شهردار به عنوان دبیر شهر جهانی گلیم سپرده شده است، در خصوص مرمت بادگیر چپقی با هزینه‌ی یک شرکت معدنی و نظارت میراث و همچنین تامین بودجه و ایجاد زیرساخت گردشگری در باغ سنگی خبرهای خوبی به مردم شهرستان داد و در ادامه قول پیگیری مشکلات بازار و کاروانسرای قدیمی آن و همچنین توجه جدی‌تر به قلعه سنگ و منبر سنگی را داد و همچنین تاکید کرد: مشکل برخی آثار تاریخی به نوع مالکیت آنان نیز برمی‌گردد و اثر اگرچه ثبت ملی حوزه میراث است اما مالکیت برخی بناها خصوصی یا در ید اداره اوقاف است و نیاز به همکاری دیگران با اداره میراث فرهنگی و گردشگری دارد.
وی همچنین اعلام کرد این اداره از حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه‌ی گردشگری و صنایع دستی استقبال می‌کند.