مدیرکل اتباع و مهاجرین بیگانه استان کرمان:
مردم به اتباع غیرمجاز خانه و شغل ندهند

مدیرکل اتباع و مهاجرین بیگانه استان کرمان گفت: مردم به هیچ عنوان وسیله نقلیه، خانه‌های خود و یا شغلی در اختیار اتباع بیگانه غیرمجاز قرار ندهند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، روح الله خضری‌پور در جلسه ساماندهی اتباع بیگانه که در محل فرمانداری رفسنجان برگزار شد، گفت: امسال موضوع اتباع بیگانه به صورت جدی‌تر پیگیری می‌شود.
وی افزود: اتباع بیگانه مجاز که دارای کارت اقامت هستند، باید ساماندهی شوند و آن دسته از اتباع که به صورت غیرمجاز در کشور حضور دارند باید به کشور خود برگردند و در این خصوص تعارفی هم نداریم و هیچ جای دنیا هم این غیرمجاز بودن را نمی‌پذیرد.
خضری پور بیان کرد: در شهرستان رفسنجان هم به لحاظ کشاورزی پسته، اتباع بیگانه حضور دارند که بخشی از آن‌ها غیرمجاز هستند و باید تعیین تکلیف شوند.
وی بیان داشت: برخی مردم خانه و کار در اختیار اتباع بیگانه غیرمجاز قرار می‌دهند که باید آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی انجام شود تا مردم از در اختیار قراردادن وسیله نقلیه، خانه و شغل به اتباع بیگانه غیرمجاز پرهیز کنند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین بیگانه استان کرمان تصریح کرد: در صورتی که مردم در این زمینه همکاری کنند، بهتر می‌توان سیاست‌های ساماندهی این قشر را در پیش گرفت و رضایتمندی مردم را کسب کرد.
 حسین رضایی، فرماندار رفسنجان هم در این جلسه گفت:  ۷۱ هزار نفر از اتباع بیگانه در شهرستان در سامانه سیب ثبت نام کردند و از خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بهره‌مند هستند.
وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که ۲۰ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند.
رضایی  تصریح کرد: اتباع بیگانه از همه ظرفیت‌های شهرستان بهره‌مند هستند و در حوزه دریافت خدمات درمانی، بار مالی مضاعفی بر دوش بهداشت و درمان شهرستان می‌گذارند.
وی ساماندهی اتباع بیگانه و کاهش دغدغه حضور این قشر در شهرستان را خواستار شد.
رضاعلی سلطانخواه، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم در این جلسه گفت: از سال گذشته تا مرداد ماه امسال بیش از ۳ هزار نفر از اتباع بیگانه با مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهرستان از خدمات آن‌ها استفاده کردند و هزینه‌ای که این قشر بر بهداشت تحمیل کردند، بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان است.
وی بیان کرد: امیدواریم دولت در این مورد ورود کند و از سازمان‌های بین‌المللی کمک بگیرد.
در این جلسه نیاز‌های حوزه بهداشت و درمان در بخش اتباع بیگانه مطرح شد و مدیرکل اتباع و مهاجرین بیگانه استان کرمان هم قول پیگیری داد.