در شماره قبل هفته نامه سخن تازه مطلبی تحت عنوان انحصار طلبی ممنوع به چاپ رسید در همین رابطه جوابیه ای از انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای شهرستان سیرجان بدستمان رسید که عینا در ذیل می‌اید:
   پیرو چاپ مطلبی در شماره ۷۶۴ آن روزنامه مورخ دهم آبان ماه سال جاری با عنوان «انحصار طلبی ممنوع» در مورد اعتراض شرکت‌های حمل و نقل به استحضار می‌رساند و لازم است برابر ماده ۲۳ قانون مطبوعات در اولین شماره پس از دریافت با رعایت نکات مندرج در متن قانون منتشر شود ابتدا باید اعلام نمود بهانه‌ای به اسم شرکت بزرگ مقیاس!!! بوی کباب نیست که به مشام می‌رسد... «چالش حمل بار» و «شرکت‌های حمل و نقل در سیرجان» پروسه‌ای چندین دهه سال است که در فراز و نشیب‌های متعدد سامان گرفته و حواشی رانت و سهمیه به حداقل رسیده بود تا اینکه به عنوان پرتمطراق «شرکت بزرگ مقیاس» همه چی را تحت شعاع خود قرار داد درست در ابتدای سال ۱۴۰۰ بود که با ورود «شورای تامین»، «فرمانداری سیرجان» «دادستان محترم» «فرماندهی نیروی انتظامی» و نهایتا «اداره راهداری» و با حسن خطام تصمیم خوب و مهم انتقال دفاتر همه شرکت‌ها از ورودی جاده شیراز و مکی آباد به پایانه گل گهر این چالش به پایان رسید و در ادامه با تدبیر «انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل» موضوع «تقسیم و تسهیم بار عادلانه» در دستور کار قرار گرفت که این اتفاق میمون هم عملاً اجرایی شد شهریور ماه سال جاری شروع فاز اول این اتفاق ویژه بود تا دیگر انحصاری وجود نداشته باشد و شرکت کوچک و بزرگ ضعیف و توانا سهمی از درصد سود بارها داشته باشد. «شرکت بزرگ مقیاس» کلاه شرعی جدیدی است تا در زمانی که انتقال دفاتر از سطح شهر و تسهیم بار شکل آرام بخشی به موضوع بار سیرجان بخشیده بود به یکباره همه چیز را به هم بریزد آیا درست است که برخی صاحبین کالا مانند فولاد مبارکه که توانمند بوده و با تاسیس شرکت حمل و نقل که صدها کامیون دارند «ویژه خواری» برای خود درست کنند!؟ با این وضع رانندگان سیرجانی بعضاً بایستی چهار روز منتظر دریافت بار بمانند تا امرار معاش نمایند این یعنی سفره رزق و روزی ۱۰ هزار راننده و مالک سیرجانی جمع شود و دودستی تقدیم «شرکت بزرگ مقیاس» گردد.!!
«آقای قابلی» مدیر محترم راهداری سیرجان!! وقتی منطقه‌ای طبق مصوبه شورای تامین برای ایجاد دفاتر شرکت‌های باربری منع شده و همه هم تمکین به قانون به تصمیم اداره مطبوع جنابعالی احترام می‌گذارند، هیچ شرکت باربری با هر عنوان و بهانه‌ای حق راه‌اندازی دفتر ندارد و پاسخ شما که «این شرکت حق صدور بارنامه ندارد!!»، مضحک‌تر از توجیهتان بود که گفته اید« این شرکت بازوی راهداری است!!!» آقای قابلی، عذر بدتر از گناه شما در مصاحبه با نشریه وزین سخن تازه جایی است که نگرانی خود را بابت «انحصار» و «اعتصاب» و «رقابت» گفته‌اید. نیک می‌دانید که طبق اصل ۴۴ قانون اساسی و با عنایت به ماده ۱۳۱ قانون کار، کلیه شرکت‌های سیرجانی اینک در برنامه تسهیم بار که با تلاش متخصصان آی تی سیرجانی و تحت عنوان «سیرجان حمل» طراحی و برنامه‌نویسی شده، فعالیت می‌کنند. این اتفاق رانت و فساد را حذف می‌کند. تمامی حقوق دولتی اعم از مالیات، بیمه و حق سازمان راهداری را محفوظ می‌دارد و می‌تواند الگوی موفقی برای کشور هم باشد.
 ما راضی هستیم پزش را شما بدهید و نمی‌داریم چرا جوش! بیخود می‌زنید!!؟؟؟ آقای رئیس! سیرجان با ده‌ها هزار راننده کامیون و با ۵۰ شرکت حمل و نقلی که ۴۰ سال زحمت کشیدند، توقعی جز حمایت از سازمان راهداری را ندارند و اینک که به ساحل آرامش رسیده‌اند انتظار دارند به صاحبان شرکت‌های «بزرگ مقیاس» متذکر شوید بویی مطبوعی که به مشامتان رسیده است از داغی خر است نه کباب!! البته بلانسبت شما!!!!!                                  با تشکر