گزارشی پیرامون نصب دکل اینترنتی و اعتراض برخی از ساکنین بلوار فاطمیه؛
باید و نباید های دکل‌های اینترنتی

هفته گذشته در بلوار فاطمیه دکل مخابراتی در حال نصب بود که با اعتراض اهالی این محله همراه شد برای پیگیری این موضوع  با تعدادی از اهالی آن محله گفتگو کردیم و دلیل اعتراضشان را جویا شدیم.
برخی از اهالی محل و همسایگان دکل مذکور گله مند از افت قیمت املاک خود هستند و می‌گویند: با وجود دکل قیمت خانه و زمین در این کوچه و محله افت می‌کند اگر کسی هم راضی به خرید و اجاره ی خانه ای در این منطقه شود، افت قیمت شدید آن قابل جبران نیست.
دیگر شهروند ساکن آن محل نگران میزان تابش پرتوهای حاصل از راه اندازی این دکل مخابراتی و آسیب های جدی آن است. و می گوید: به عنوان یک شهروند حق دارم نگران سلامت خود، همسایگان و همشهریانم باشم.
دیگری می گوید: قطعا این چنین تاسیساتی دارای امواج مختلف هستند و نمی‌توان دانست که این امواج دارای چه طول موجی هستند و چه تخریب‌ها و امراضی برای بدن انسان به همراه خواهد داشت.
برای بررسی همه جانبه ی ماجرا با رییس اداره مخابرات، شهرداری منطقه ۲ و مدیر عامل شرکت فرا ارتباط مبنا گفت و گویی انجام دادیم و این موضوع را با این مسوولان مطرح کردیم.
رییس اداره مخابرات: این دکل در حیطه کاری ما نیست
کاشانی، رییس اداره مخابرات در این رابطه بیان داشت: این موضوع به اداره ما ارتباطی ندارد و چون این دکل اینترنتی ست سازمان تنظیم مقررات رادیویی بر آن نظارت خواهد داشت. مجوز و تایید این چنین تجهیزاتی نیز به دست همان نهاد است.وی گفت: اگر سازمان تنظیم مقررات مجوز صادر کند به این معناست که هیچگونه آسیب انسانی ندارد.
شهردار منطقه ۲: ملک شخصی بوده و ارتباطی با شهرداری ندارد
با اولیایی، شهردار منطقه ۲ ارتباط گرفتیم اولیایی شهردار منطقه 2 در رابطه با اعتراضات مردمی و مجوزهای لازم استقرار دکل اینگونه گفت: مجوزهای لازم از سوی شهرداری در دو زمینه است یکی تملک ملک در خصوص اینکه ملک شخصی بوده و ارتباطی با شهرداری ندارد و دیگری پلیس ساختمانی که در رابطه با اعتراض اهالی محل تا به حال ۳ بار از پیشرفت زیر ساخت نصب دکل جلوگیری شده و نامه نگاری با استانداری انجام شده است که جواب استانداری اینگونه بود باید استعلام از سازمان ارتباطات گرفته شود؛ به همین منظور نامه نگاری ها جهت استعلام از سازمان ارتباط نیز صورت گرفته است و منتظر پاسخ هستیم.
محمد حسینی؛ مدیر عامل شرکت فرا ارتباط مبنا: دکل هیچگونه ضرری ندارد
محمد حسینی؛ مدیر عامل شرکت فرا ارتباط مبنا در خصوص اعتراضات اهالی می‌گوید: از آغاز شروع این پروژه، با همسایه ها تعامل خوبی داشتیم اما یکی از اهالی متاسفانه به دنبال حاشیه سازی بود و سعی کردیم رضایت وی را جلب کنیم اما اهالی محل اهل سازش نیستند لازم است بگویم دیگر همسایه ها به خوبی با ما همکاری کردند و جای تقدیر دارد.
مهندس حسینی در رابطه با آسیب زا بودن دکل اینترنتی اینگونه بیان می‌کند  اگر دکل دارای اشعه با طول موج های بالا و غیر استاندارد باشد از سوی نهاد مربوطه، که سازمان تنظیم مقررات رادیویی‌ست مجوز لازم جهت بهره برداری صادر نمی شود. این هم یو دکل اینترنتی با طول موج استاندارد است و این یک اشتباه عرفی‌ست که همگی گمان می‌کنند این دکل ها دارای ضرر هستند اما اینطور نیست سازمان تنظیم مقررات رادیویی بر این امر نظارت دارد و درصورت مضر بودن پرتوهای دکل، اجازه ی کار صادر نخواهد کرد.
وی در رابطه با اعتراض یکی از اهالی گفت: تمام مجموعه ی ما در این چندماه مورد کم لطفی از سوی برخی اهالی و ساکنان قرار گرفت اما همواره تلاش ما این بود که به بهترین نحو با همسایگان سازش کنیم.
حسینی در ادامه ی گفت و گوی خود با سخن تازه افزود: این دکل برای ارتقا سطح اینترنت شهرستان است و به واسطه ی سیرجانی بودن خواستیم که شهرستان خودمان از آن بهرمند باشد و هزینه ی بالایی برای شده و مجوز های لازم را دارد، اما برخی کم لطفی می‌کنند و مانع پیش برد کار می‌شوند.