دست رو دست گذاشتن شهرداری
پارکینگ‌‌های تعریض شده اما بلاتکلیف


گروه گزارش: اینکه خیابان امام به خاطر وجود بازار سنتی سیرجان با ترافیک سنگین و دائمی روبروست بر هیچ کدام از همشهریان پوشیده نیست و اینکه این خیابان نیاز به مشکل‌گشایی و اقدامی عملی از سوی مسوولان دارد نیز احتیاج به اثبات ندارد.

شاید در یک شرایط آرمانی به خاطر وجود بازار تاریخی بهتر می‌بود شهرداری این خیابان را مثل خیابان‌های تاریخی شهرهای بزرگ از دسترس خودروهای عمومی خارج می‌کرد و با ایجاد یک پارکینگ طبقاتی در دور و بر میدان شهرداری و راه اندازی چند تاکسی برقی و... مشکل ترافیک این خیابان اصلی را در مرکز شهر برطرف کند.
اما اگر بخواهیم واقعگرا نگاه کنیم و از شهرداری نخواهیم برای ترافیک خیابان بازاری کن فیکون کند هم باز دست کم از شهرداری توقع می‌رود وقتی چند ملک قدیمی را در کوچه‌های منتهی به خیابان امام و پشت و روی بازار تملک می‌کند تا پارکینگ گسترش بدهد، حداقل کارش را نیمه کاره رها نکند و دستی به سر و روی اش بکشد.
پارکینگ پیشرفته شهرداری پشت پاساژ کوثر
یک نگاه کوتاه به پارکینگ تازه وسیع شده پشت پاساژ کوثر در خیابان امام نشان می‌دهد که شهرداری با وجود تبلیغات فراوانش اما در عمل چند ماهی هست که این منطقه را در حالتی نیمه مخروبه  به حال خود رها کرده است و جالب آنکه بابت این وضعیت از خودروهای ورودی به پارکینگ پول هم می‌گیرند!
وضعیت اما چه وضعیتی؟ مسیر ورودی و خروجی پارکینگ، ناهموار و خاکی و پر از گرد و غبار نشسته از مصالح ساختمانی تخریب شده و همچنین مملو از خشت و آجر شکسته! حالا باغچه‌ی بازمانده از حیاط یک خانه مخروبه در وسط پارکینگ به کنار که پر از زباله و آشغال رها شده است و شاید تنها کار مفید شهرداری درخصوص باغچه‌ی وسط این پارکینگ همین بوده باشد که خوشبختانه درخت نخل زیبا و بلند میان باغچه را نبریده و نخشکانیده‌اند.
البته هنوز.خب آیا بهتر نبود حالا شهرداری که زحمت کشیده و دور این درخت نخل را جدولی کشیده، دست کم گل و لای آن اطراف و نخاله‌ها و  زباله‌ها را هم از دور درخت جمع می‌کرد و درخت بی‌زبان را آبی می‌داد تا آنجا ناخواسته محل تجمع زباله‌های کسبه نشود و عبور و مرور خودروها آسان‌تر شود.
شاید مسوولان شهرداری در پاسخ بگویند چرا عجولید و همه‌ی این کارهای گفته شده در برنامه است و قرار بر انجام. اما خب دیگر کِی؟ چند ماه دیگر باید بگذرد؟ برای چهره‌ی مرکز شهر و مجاورت بازار تاریخی زشت نیست این وضعیت؟
شرایط مشابه پارکینگ تعریض شده‌ی پشت بازار سیرجان
همه‌ی این‌ها درحالی است که شهرداری سیرجان همین شرایط را نیز برای زمین واقع در پشت بازار سیرجان ایجاد کرده است. یعنی تعریض کرده اما چندماه است که آنجا را همین طور خاک‌وخالی رها کرده و رفته است. این چه طرز رسیدگی به بخش مرکزی شهر است که هویت سیرجان نیز به حساب می‌آید.
اگر اوضاع رسیدکی به مرکز شهر و بغل گوش شهرداری این است، پس معلوم است شرایط حاشیه‌ی شهر در چهار گوشه‌ی آن چیست.
نکته‌ی جالب اینکه سخن‌تازه یکبار برای پرسیدن سوالاتی پیرامون این موضوع با مکی‌آبادی معاون عمرانی شهرداری سیرجان تماس گرفت اما وی مدعی شد که تلفنی حاضر به پاسخگویی نیست اما عجیب آنکه در حاشیه‌ی جلسه‌ی رسمی شورای شهر نیز همین پرسش را از او پرسیدیم که باز از پاسخگویی طفره رفت و مصاحبه را نیازمند تایید حراست شهرداری اعلام کرد!
 بدعتی که خلاف رویه عادی مسوولان پیشین است و این درحالی‌ست که امام جمعه سیرجان نیز در خطبه‌ی جمعه‌ی گذشته‌ی خود، مسوولان را جهت رفع بدبینی مردم به نظام، به پاسخگویی نزد افکار عمومی فراخواند. اما کو گوش شنوا؟!