اين هفته محسن نیکخواه رياست اداره گاز سيرجان ميهمان سخن تازه در طرح «پرسش از شما و پاسخ از مسوولان» بود لازم به ذکر است هفته نامه سخن تازه هيچ دخالتی در طرح پرسش و پاسخ مطروحه نداشته و مطالب تنها از لحاظ املایی و انشایی ویرایش شده اند آنچه در ادامه مي‌خوانيد پاسخ‌هاي رياست اداره گاز سيرجان به سوالات مطرح شده توسط همشهريان در  پيج اينستاگرام است؛

 جناب مهندس بفرمایید در رابطه با نقشه برداری در روستاهای چهارگنبد که انجام شده اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است؛ لطفا توضیح بدهید چه زمان گاز رسانی کامل انجام خواهد شد؟
در سال‌جاری ۳۷ روستای منطقه چهارگنبد از بخش بلورد از نعمت گاز برخوردار شده اند و ۴۲ روستای دیگر منطقه در دست طراحی شبکه گازرسانی می باشند ،که پیش بینی می گردد در نیمه دوم سال آینده پروژه جدید  عملیاتی شود.
  آیا اقدامی جهت تسریع در عملیات جا به جایی لوله فشار قوی جنب پل باسفهرجان که در مسیر طرح دوربرگردان، انجام شده است ؟
خط تغذیه گازرسانی جنب پل باسفهرجان براساس مجوزهای دریافتی در زمان اجرای پروژه طبق استاندارد و در محل مناسب از پل احداث گردیده است ، ولی با توجه به ضرورت ایجاد دور برگردان برای کاهش حوادث و رفاه حال شهروندان ، شرکت گاز نیز جهت تسریع در اجرای پروژه آماده همکاری می باشد که در این رابطه پکیج پیمان جابجایی خط لوله مذکور آماده گردیده و در حال اخذ مجوز های لازم و انجام امور  مناقصه انتخاب پیمانکار می باشد.
  بنده یکی از شهروندان سیرجانی هستم که یک امتیاز گاز می خواستم علی رغم اینکه خانه در شهر است به دلیل نداشتن سند امتیاز داده نشده است، راهی برای دریافت امتیاز هست؟
جهت اخذ اشتراک جدید امتیاز گاز مدارکی از جمله، سند و پروانه ساختمان باید باشد  در صورت عدم داشتن سند، برگ واگذاری نیز قابل قبول می باشد  و  قولنامه  معتبر به همراه مبایعه نامه نیز قابل بررسی و اقدام  است لازم است با مراجعه به اداره و ارائه مدارک نسبت به اخذ امتیاز اقدام نمایید .
 علمک گاز درب خانه ما توسط ماشینی که آسفالت کوچه را انجام می داده با اتفاقات گاز تماس میگیریم گفته می‌شود باید حضوری بیایید و فرم پر کنید و هیچ ترتیب اثری هم داده نمی‌شود. لطفا راهنمایی بفرمایید؟
جهت ترمیم علمک های حادثه دیده پس از بازدید همکاران و تکمیل فرم های مربوطه نسبت به تعمیر علمک اقدام  می گردد ، در این مورد هم لطفا مشخصات و آدرس را اعلام نمایید تا اقدامات لازم اصلاحی صورت گیرد.
  واحدهای فرهنگیان قبلا در قراردادشان گازکشی این واحدها  بر عهده پیمانکار بوده و هزینه را هم به پیمانکار پرداخت کردیم  اما در نهایت برای امتیاز گاز، اداره بدون نامه امتیاز نمی‌داد و علی رغم اینکه می‌دانست حق با مردم است. به همین علت هم ۷ میلیون تومان مجدد به شرکت پیمانکار دادیم تا نامه دهند برای دریافت امتیاز. چرا اداره گاز با پیمانکارها همکاری میکنید؟
قراردادهای داخلی لوله کشی گاز مجتمع ها  در حوزه کاری شرکت گاز نمی باشد و زمان اخذ اشتراک فقط هزینه امتیاز اخذ می‌گردد و  ازجمله مدارک جهت اخذ اشتراک سند و پروانه ساختمان می باشد، در اکثر مواقع در مجتمع های آپارتمانی هنگام اخذ اشتراک نسبت به تفکیک سند اقدام ننموده‌اند و همچنین دارای پروانه کلی می باشند ، لذا جهت مشخص شدن موقعیت و  مالکیت  واحد آپارتمان مربوطه،  نیاز به ارائه معرفی نامه از طرف مجتمع و اعلام زیربنای احداث شده آپارتمان می باشد.
 روستای برج آباد که بالاتر از شهرک صنعتی شماره  ۱ قرار دارد و فاصله اش تا شهر حدود ۴ کیلومتر است. چندین بار یه اداره گاز مراجعه کردیم گفته شد نقشه آماده شود و از سال ۹۶ هم نامه نگاری انجام شده اما متاسفانه هنوز کاری انجام داده نشده. تکلیف ما در این سرمای زمستان چیست؟ چرا نباید از نعمت گاز بهرمند باشی؟
جهت گازرسانی به روستای برج آباد با توجه به متراژ شبکه برآورد شده ، هزینه سرانه خانوار بیش از حد مجاز معین حاصل گردیده است، لذا در صورت مجاز شدن سرانه درآینده پس از اخذ  استعلام های مربوطه گازرسانی مقدور می گردد.
  مگه درآمدهای مردم سیصد درصد افزایش یافته که هزینه قبوض گاز به این میزان افزوده شده است؟ چه معیاری برای گرانی گاز مصرفی شهروندان در نظر گرفته شده است؟
افزایش نرخ گاز صورت نگرفته است . لازم به ذکر است قبوض مشترکین  در ۱۲ پلکان مصرف در چهار وضعیت   شامل کم مصرف ( الگوی مصرف ) مصرف متوسط ، پر مصرف و بسیار پر مصرف  صادر می گردد .  لازم به ذکر است ۵۰ درصد مشترکین گاز سیرجان در حد الگوی مصرف هستند و ۳۴ درصد نیز کم مصرف می باشند ، شایان ذکر است عمده قبوض با مبالغ بالا به علت عدم رعایت الگوی مصرف و یا استفاده  از یک کنتور گاز یک واحدی جهت دو یا چند واحد می باشد.
 چرا به مناطق حاشیه شهر به سختی امتیاز گاز داده می دهید؟ خانواده هایی که توان خرید زمین و خانه در سطح شهر ندارند با هزاران امید و آرزو پول یک قطعه زمین در حاشیه شهر را پرداخت میکنند و خانه ای می‌سازند چرا باید از چنین خدماتی محروم باشند؟ لطفا کمک حال این اقشار باشید.
 در خصوص امتیاز گاز در حاشیه شهر و با عنایت به توضیحات ذکر شده قبلی در خصوص اشتراک پذیری، نیاز به ارائه مدارک لازم از مراجع ذیصلاح و عدم وجود موانع قانونی می باشد لطفا با مدارکی که گفته شد به اداره مرجعه نمایید.  
 سلام چرا موتورپمپ های بخش گلستان هنوز گازرسانی نشده اند؟ به ویژه در بخش امیرآباد و دارستان.
در بخش گلستان برای  تعداد ۴۷ روستا و موتور پمپ اجرای شبکه گازرسانی انجام شده است و  در دست تست و آزمایش خطوط می باشند و تا پایان سال عمده این روستاها از نعمت گاز برخوردار می‌گردند.
 سخن تازه : در آخر پرسش و پاسخ های مردمی که نیکخواه در خصوص عملکرد و دستاوردهای یک ساله اداره گاز شهرستان سیرجان در سال ۱۴۰۲ توضیحاتی داد و بیان داشت:
تا کنون گازرسانی  به ۷شهر شهرستان  با پیشرفت ۱۰۰ درصد انجام شده است و در بخش گازرسانی به روستاها  تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز   ۲۲۴ روستا و ۸۷ درصد خانوارها در روستاها تا کنون از نعمت گاز برخوردار شده اند. همچنین گازرسانی به ۷۹ روستا در دست اقدام می باشد.