پاسخ رییس دو بیمارستان سیرجان به گلایه‌های مردمی ناشی از مشکلات بخش اورژانس؛
یک شهـر و فقـط دو بیمارستـان ‌‌
مشکلات بخش اورژانس دو بیمارستان شهر مدتی‌ست موجب افزایش گلایه‌های مردمی شده است. آشکار است که جمعیت ساکن شهرستان در سال‌ها اخیر به شدت رو به افزایش بوده اما در مقابل آن به میزان نیاز امکانات خدماتی اورژانسی افزایش پیدا نکرده است. موضوعی که موجب شده اورژانس‌ها شلوغ و به همین نسبت بی‌کیفیت‌تر اداره شوند.

بی‌تفاوتی و خونسردی نسبت به مشکلات اورژانسی مردم!
یکی از همشهریان درباره‌ی مشکل پیش آمده برایش در اورژانس بیمارستان غرضی سیرجان نوشت: «سرم شکسته بود و کلی خون از دست داده بودم. نیمه‌بیهوش بودم. همسرم با آمبولانس تماس گرفت. آمدند و زود هم آمدند و به خاطر اینکه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستیم ما را به بخش اورژانس بیمارستان غرضی بردند.
 در آنجا کسی به کسی نبود. دم در اتاق پزشک کشیک جمعیتی صف بسته بود. من وسط راهرو از روی برانکارد به تخت منتقل شدم اما تختی در میان راه. حتا سرمی که در آمولانس به دستم زده بودند روی تخت افتاده بود و کسی نبود آن را نصب کند. پرستارها فقط با حالتی بی‌تفاوت و خونسرد بین استراحتگاه و اورژانس در رفت و آمد بودند! یک ساعتی گذشت تا پزشک کشیک از روی اظهارات همراهم و نه معاینه‌ی خودم یک سی‌تی اسکن از سر نوشت که زود انجام شد و خوشبختانه ضربه مغزی نشده بودم.
 اما با این وجود حتا کسی نیامد سر شکسته‌ی من را ضدعفونی کند. اعتراض کردیم. گفتند مثل شما زیاد است و سرمان شلوغ است. بعد از یک ساعت آمدند و فقط ضدعفونی و پانسمان انجام دادند. ولی تا ساعت 10 صبح که آنجا بودیم هیچ کدام حاضر به بخیه نشدند. گفتند باید پزشک متخصص بیاید. دیگر دیدیم نزدیک ظهر شده و خبری از پزشک متخصص نیست. همسرم رضایت داد و رفتیم یک درمانگاه، سر من را بخیه کردیم.»
همشهری دیگری درباره بخش اورژانش دو بیمارستان غرضی و ثامن نوشته است: «ساعت یک و نیم شب یکشنبه مریضی داشتم با علایم فشارخون بالا و سردرد و حالت تهوع به اورژانس بیمارستان دکتر غرضی مراجعه کردم بعد از چک کردن فشار خون توسط پرستار اورژانس گفتند برو کد پذیرش بگیر و برو دکتر ببینه نیم ساعت دم در اتاق ۲۰ نفر نشستن منتظر اما دکتر تو اتاقش نیست.
 رفتیم بیمارستان امام ثامن. اونجا پذیرش شدیم دکتر ویزیت کرد و نسخه نوشت، گفتم داروخونه کجاست؟ گفتند باید بری داروخانه شبانه روزی داخل شهر دارو بگیری دارو گرفتیم برگشتیم بیمارستان میگن کسی نیست سرُم وصل کنه. دوباره می گن بروید درمانگاه داخل شهر سرم وصل کنین.
آقايون رییس دو بیمارستان سیرجان کلاه‌تون را بذارید بالاتر. شبها که شما در خواب ناز به سر می برید می دونید تو بيمارستان‌های تحت مدیریت شما چی می‌گذره؟ شما که توان مدیریت بیمارستان ندارید شب‌ها درب بيمارستان را ببندید صبح‌ها دوباره پذیرش داشته باشید. آقایونی که برای نماینده شدن دارید سر و دست می شکنید شما هم محض رضای خدا هر کدوم‌تون نماینده شد فکری به حال وضعیت پزشکی شهر بکنید.
 مسوولین دانشکده علوم پزشکی این همه داروخانه تو خیابون‌های اصلی شهر فعالیت دارند خب یک داروخانه شبانه روزی هم تو بلوار هجرت و خیابان شفا دایر کنین! و مسوولان ارشد شهرستان! مردم از نحوه کار بيمارستان‌ها رضایت ندارند فکری بکنید خدمات دهی توی این بيمارستان‌ها صفر و تکریم بیمار هیچ.»

رییس بیمارستان غرضی: گاهی صبر و انتظار بخشی از روند رسیدگی است اما بیماران از آن به عنوان کاهلی کادر درمان یاد می‌کنند
دکتر افشاری رییس بیمارستان غرضی در پاسخ به گلایه‌های مردمی به سخن‌تازه گفت: ذهنیت عمومی یک طرفه انتقادی ست اما مشکلات و محدودیت‌های ما را نمی‌بیند.
افشاری با اشاره به افزایش بیماری‌های تنفسی که چهار ماه است شهر را درگیر کرده، افزود: در این مدت میزان مراجعه به بخش اورژانس ما از 2 هزار نفر در ماه به 5 هزار نفر در ماه رسیده است و فشار کاری زیادی روی نیروهای ما از پزشک و پرستار است.
به گفته‌ی افشاری دو بیمارستان کنونی دیگر جوابگوی نیازهای شهری مثل سیرجان نیستند زیرا سیرجان در چند سال اخیر به خاطر مهاجرت‌های شغلی با افزایش جمعیت روبرو بوده است.
رییس بیمارستان غرضی در ادامه از افزودن تخت اضافه در بخش اورژانس گفت: در اورژانس غرضی 6 تا 7 تخت اضافی گذاشته‌ایم.
به خاطر افزایش بیماران تنفسی امکان بستری زودهنگام بیماران در بخش‌های داخلی را نداریم. این درحالی ست که بیماران تنفسی درآمدی هم برای بیمارستان ندارند اما با این وجود ما بخش زیبایی را تعطیل کردیم که بتوانیم به مردم شهرستان خدمات ارائه بدهیم.
افشاری در ادامه با گلایه از رویکرد صرفا انتقادی رسانه‌ها به جای همراهی با کادر زحمت کش درمان، تاکید کرد: ما هرچه مشکلات‍‌مان را به مسئولان شهر می‌گوییم، صدایمان به جایی نمی‌رسد. شورای بحران شهرستان چرا نمی‌آید در این موضوع ورود کند؟
افشاری در پاسخ به گلایه‌‌های مردمی مثل بخیه نکردن پیشانی شکسته پس از طی 12 ساعت انتظار در اورژانس نیز توضیح داد: برخی موارد این دلخوری‌های مردم ناشی از نداشتن اطلاعات از دانش پزشکی و روند درمان است.
در خصوص بخیه سر شکسته، کادر درمان ناچار باید منتظر بمانند که بیمار حالت تهوع نداشته باشد و جواب قطعی سی‌تی‌اسکن برسد تا اگر نیاز به جراحی نداشته باشد، بخیه شود وگرنه بیمار برای جراحی به داخل بخش منتقل گردد. اما مردم ما از همین انتظار که یک روند و روال درست است، به عنوان نوعی کاهلی در روند درمان برداشت می‌کنند.

رییس بیمارستان ثامن: پیک بیماری‌های تنفسی‌ست
دکتر بختیاری رییس بیمارستان ثامن الحجج واقع در بلوار هجرت نیز در پاسخ به گلایه‌های مردمی به سخن‌تازه گفت: بخش دولتی مشکلات مالی زیاد دارد. ما یک بیمارستان300 تخت خوابی هستیم. مگر چقدر ظرفیت پذیرش داریم؟ از طرفی بیساری از پرستاران و پزشکان آموزش دیده‌ی بخش درمان در کشور در پی یک موقعیت شغلی و درآمدی بیشتر به دنبال مهاجرت هستند و نمی‌آیند جذب بخش درمان شوند. که خب این مشکل کشوری‌ست.
بختیاری در ادامه با اشاره به مشکلات خاص اورژانس بیمارستان ثامن‌ در سیرجان نیز افزود: در کنار این موضوعات در چند ماه گذشته با پیک بیماری‌های تنفسی فصلی نیز روبرو بوده‌ایم که بسیاری‌شان آن قدر دیر اقدام کرده و بیماری‌‎شان را جدی نگرفته‌اند تا آخر ، سر از اورژانس درآورده‌اند.
وی در پاسخ به گلایه‌ی مردمی پیرامون نبود یک داروخانه‌ی شبانه‌روزی در مجاورت بیمارستان ثامن گفت: یک داروخانه روبروی بیمارستان هست که البته متاسفانه شبانه روزی نیست. در خود بیمارستان هم می‌شود داروخانه ایجاد کرد اما به خاطر یک سری محدودیت‌ها مثل عدم عرضه کالاهای آرایشی و بهداشتی، پزشکان داروسازِ کمی تن به راه اندازی داروخانه در خود بیمارستان می‌دادند.
 اما با این وجود ما محلی برای تاسیس داروخانه را آماده‌ی تجهیز کرده‌ایم که به زودی افتتاح و آماده فعالیت می‌شود. بختیاری نسبت به برخی گلایه‌های مردمی پیرامون پیش آمدن برخی اشتباهات فاحش درمانی‌ در اورژانس بیمارستان نیز ابراز تردید کرد.

بهره‌برداری از بیمارستان گل‌گهر، حلال مشکلات
به نظر می‌رسد بار دیگر گل‌گهر و مسوولیت اجتماعی‌اش در قبال سیرجان مشکل‌گشای برون رفت از شرایط پیش آمده است. بیمارستانی که 7 سال پیش کلید زده شد اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
این بیمارستان بخش‌های متعدد درمانی دارد که تاکنون میلیاردها تومان اعتبار از گل‌گهر در آن هزینه شده است تا مجهزترین بیمارستان منطقه ساخته شود.
در این راستا یک‌هزار هکتار فضای سبز ایجاد شده و در این منطقه باغ گردشگری و هتل بزرگ با معماری ایرانی در دستور کار ساخت بوده است
این بیمارستان دارای 128 تخت بستری و 90 تخت ویژه و پشتیبانی است. بیمارستان تخصصی گل گهر شامل بخش‌های قلب و آنژیو، سنگ شکن، تصویربرداری کامل، زنان و زایمان ارتوپد و کلینیک‌های چشم، دندان، داخلی، قلب و همچنین بخش‌های فیزیوتراپی و توان بخشی و هشت اتاق عمل است.
پروژه ساخت بیمارستان تخصصی فاطمه الزهرا گل گهر سیرجان توسط شرکت معدنی صنعتی گل گهر براساس نیازسنجی و با هدف احساس مسئولیت این شرکت در قبال بهبود سلامت شهروندان و ارتقای کیفیت خدمات شهرستان و با مشورت متخصصان درمانی بوده است.
عملیات ساخت این بیمارستان در آذرماه سال ۹۵ و در زمینی با مساحت ۱۵ هزار مترمربع در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان کلید زده شد.
خرید ۲۵ هزار مترمربع زمین دیگر برای این پروژه مساحت پروژه را به حدود ۱۸ هزار مترمربع در ساختمان اصلی و ۲۰۰۰ مترمربع در ساختمان‌های جانبی و فرعی افزایش داد.
ساختمان این بیمارستان در ۶ طبقه و شامل بخش‌های ویژه، درمانی و کلینیکی، تشخیصی و پاراکلینیکی، مدیریت و اداری در حال احداث است. بیمارستان فاطمه الزهرای گل گهر سیرجان طبق معماری و تکنولوژی روز دنیا در حال ساخت است که یکی از ویژگی‌های قابل تامل این پروژه وجود اتاق‌های عمل مدولار، نمای خشک، ۱۲۸ تخت بستری به همراه ۹۰ تخت پشتیبانی و ریکاوری است.
همه این اقدامات با توجه به تغییرات شدید قیمتی و مشکلات تحریمی صورت گرفته است و گل‌گهر به دنبال ایجاد یک شهرک سلامت در شان مردم سیرجان و استان کرمان است که در این شهرک راه اندازی درمانگاه‌های تخصصی، استراحتگاه پزشکان پروازی، راه اندازی بخش‌های ناباروی، هتل همراه بیمار، پارکینگ طبقاتی، رستوران و سالن کنفرانس دیده شده است.