بالاخره طلسم باران نیامدن در زمستان خشک و دو هواییِ امسال سیرجان شکست. زمستانی عجیب که به خاطر نوسان مرتب دمای هوای گاه سرد و گاه گرمش ، فضا را برای شیوع بیماری‌های تنفسی فراهم کرد.
با آغاز ماه اسفند شکست و شهرستان سیرجان شاهد یک شب و یک روز هوای سرتاسر ابری و بارانی بود. در ارتفاعات شهرستان از قبیل گدار و چهارگنبد هم شاهد بارش برف بودیم که موجبات خوشحالی مردم را فراهم آورد.
میانگین بارش‌ها در نقاط مختلف شهرستان از 5 میلی‌متر تا 30 میلی‌متر در نوسان بوده است و این عدد برای خود شهر سیرجان 12 میلیمتر و برای سد تنگوییه 17 میلیمتر بوده است.
تصاویر زیبای گدار برفی و چهارگنبد برفی در روزهای گذشته فضای مجازی سیرجانی‌ها را پر کرد تا بار دیگر امید به روزهای پربارش و بهاری سرسبزتر و تابستانی بهتر در دل‌ها زنده شود.
همچنین گفتنی است که مطابق پیشبینی های هواشناسی طی روزهای چهارشنبه(امروز) و پنجشنبه نیز شهرستان سیرجان شاهد رگبارهای پراکند خواهد بود.
با نفوذ سامانه بارشی به استان و شهرستان سیرجان در اکثر مناطق بارش باران و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود و روز جمعه با وزش باد روبرو خواهیم شد.
همچنین با کاهش محسوس دما از روز پنجشنبه یخ زدگی و لغزندگی جاده های سطح شهرستان به ویژه در مناطق کوهستانی و اختلال در این مناطق دور از انتظار نیست.
آنطور که سازمان هواشناسی اعلام کرده کرمان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، شمال شرق خوزستان، لرستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، قم، تهران، گیلان، مازندران و ارتفاعات استان‌های سمنان و گلستان بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
با این وجود میزان بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری تا پنجم اسفندماه کشور با وجود بارندگی‌های اخیر همچنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش دارد و همچنان از مردم توقع می‌رود نسبت به مصرف درست و بهینه‌ی آب دقت کنند.