در طول سال ما باید مالیات بدهیم، کرایه مغازه و هزینه شارژ داریم. بعد شهرداری و اصناف و اداره صمت سود فروش شب عید را در نمایشگاه ببرند و ما هم هیچی. بشینیم بگیم هرکسی روزی خودش داره!»
کسبه‌ی سیرجانی نسبت به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سیرجان گلایه دارند. آن‌ها می‌گویند یک سال چشم می‌مالیم و منتظر می‌شویم شب عید نوروز و تحویل سال فروش کنیم، آن وقت یک نمایشگاه با غرفه‌دارانی غیربومی یکباره می‌آید و زد و بند برگزار می‌شود و رونق بازار را از ما می‌گیرد.
یکی از کسبه در همین باره به سخن‌تازه می‌گوید: نکته‌ی جالب اینکه برای رقابت با نمایشگاه، تخفیف ویژه شب عید گذاشتم اما مسوولان ایراد گرفتند چرا قیمت‌شکنی کرده‌ای؟ ما دیده بودیم تعزیرات برای گران فروشی وارد عمل شود، اما این مدلش را دیگر ندیده بودیم که نوبر است!
برخی از آنان دنبال هماهنگی لازم برای برگزاری یک تجمع قانونی جلوی شهرداری هستند چرا که معتقدند: واقعا بی‌انصافیه که نمایشگاه از دهم تا اواخر اسفند برپا شود درحالی که تمام امید کسبه سیرجان به اسفند است که این طور گرمی بازار خراب می‌شود.
یکی از کسبه در همین باره می‌گوید: ما در طول سال باید مالیات بدهیم، کرایه مغازه و شارژ بعد شهرداری و اصناف و اداره صمت سود فروش شب عید را در نمایشگاه ببرند و ما هم هیچی. بشینیم بگیم هرکسی روزی خودش داره!
برخی از کسبه به دنبال جمع‌آوری امضا از هم چراغ‌ها و هم‌صنف‌های خود برای اعتراض به مسوولان هستند.
یکی از کسبه به نمایندگی از بقیه دارد موضوع را در فرمانداری و اتاق اصناف و  اداره  صمت پیگیری می‌کند و شکایت کسبه‌ی بازار و پاساژها و محیاشهر سیرجان را به گوش مسوولان می‌رساند.
بنا به روایت او مسوولان گفته‌اند مجوز نمایشگاه از۲۵بهمن بوده تا ۵ اسفند اما مجری نمایشگاه تخلف کرده و سر تاریخ برگزار نکرده است. استانداری نیز به فرمانداری سیرجان نامه زده و مهلتی برای برگزاری نمایشگاه از ۲اسفند تا ۱۲ اسفند داده‌اند. ولی باز هم برگزار نکرده‌اند تا برپایی نمایشگاه را به موعدی در شب عید بکشانند!
گویا قرار بر این شده که فردا کمیته برگزاری نمایشگاه جلسه تشکیل بدهند و در این خصوص تصمیم‌گیری کنند که بیشتر از ۱۲ اسفند طول نکشد.
کسبه‌ی سیرجانی از اساس خواهان حذف پدیده‌ی نمایشگاه در سیرجان با اقتدا به باقی شهرها هستند.
 هرچند برخی‌شان هم تردید دارند که بتوانند جلوی برگزار شدن نمایشگاه عرضه کالا را بگیرند و  واقعا شدنی نیست. چون مصوبه دولت است اما می‌گویند مگر دولت هزینه کرایه و مالیات و اقساط کسبه را تقبل می‌کند که چنین مصوباتی می‌دهد؟