دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

شماره 790 مورخ  26 اردیبهشت 1403

برگزاری سمینار صنایع شهرستان به میزبانی مدیریت برق سیرجان
همکاری صنایع سیرجان با اداره برق در فصل گرما


به گزارش روابط عمومی مدیریت برق شهرستان سیرجان، پیش از ظهر روز دوشنبه این هفته 17 اردیبهشت 1403  نشستی مشترک میان نمایندگان صنایع و کارخانه‌های دولتی در شهرستان سیرجان و مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان به میزبانی امور برق سیرجان برگزار گردید.
سلمانی زاده مدیر برق سیرجان در ابتدای این جلسه  ضمن خوش آمدگویی عنوان کرد؛
تامین برق مستمر و پایدار از اولویت‌های شرکت توزیع برق جنوب استان بوده و در صورت همکاری همه مشترکین اعم از صنعتی، اداری، تجاری، کشاورزی و خانگی، تابستان امسال بدون خاموشی ناخواسته سپری خواهد شد.
در ادامه این نشست مشترک مجتبی ثمره مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان نیز درباره محدودیت‌های انرژی برق در فصل گرم و شرایط کنونی کشور در این باره که ناچار برنامه خاموشی‌ صنایع را در فصل گرما ضروری کرده، توضیحاتی داد و خطاب به شرکت کنندگان جلسه گفت: شما اهل صنعت هستید و ما هم مثل شما از اهالی صنعت هستیم. ما صنعت زیانده برق هستیم و باید محدودیت‌های یکدیگر را متقابلا درک کنیم.
ثمره افزود: برق کشور ارائه دهنده حیاتی ترین خدمت زیر بنایی در جامعه است اگرچه از ابتدای دولت سیزدهم توسعه ظرفیت نیروگاهی شتاب گرفته است ولیکن به دلیل کاهش سرمایه گذاری در توسعه نیروگاه‌های جدید در سال‌های قبل و رشد مصرف برق کماکان بر اساس گزینه‌های مختلف رشد مصرف محاسبه شده توسط وزارت نیرو و توانیر ناترازی  بین تولید و مصرف برق برای تابستان سال جاری برآورد می‌گردد . عدم اقدام فوری برای آماده‌سازی حداکثر ظرفیت‌های موجود تولید برق و عدم اجرای طرح‌های مدیریت مصرف می‌تواند منجر به ناپایداری و فروپاشی شبکه سراسری برق در کشور گردد. در این راستا  ضمن تشکر و قدردانی از کلیه مشترکین صنعتی  مدیران و صاحبان کارخانجات که همیشه تلاشگران صنعت برق را یاری  می‌رسانند در جلسه‌ای که بدین منظور امروز در مدیریت برق سیرجان برگزار گردید مقرر شد صنایع یک روز در هفته بار مصرفی خود را از ساعت ۸ الی ۲۴ به میزان ۹۰ درصد کاهش دهند.
در این نشست تاکید شد که صنایع دارای نیروگاه خورشیدی، بادی و... شامل این خاموشی‌ها نخواهند شد.
این میان نمایندگان صنایع شرکت کننده در جلسه نیز برای میزان زیان دهی خود بابت این خاموشی‌ها ابراز نگرانی می کردند اما با این وجود قول همکاری دادند و تنها خواستار تغیر روز مشخص شده برای خاموشی و تعیین چنین روزی توسط خودشان در هماهنگی با شرکت برق شدند که با آن موافقت شد.
گفتنی‌ست شرکت‌های زرین گوهر سیرجان، فولاد تنبور، فریکو، فولاد سیرجان حدید، تصفیه شکر تهران، سی بی جی، کامکان، معدن مس چهارگنبد، حدید گستر، گلدیران، کیمیا گهر پارس، اسمیدان، رود متال و مدیران پلی اتیلن و قطعه ساز از جمله فعالان صنعتی شرکت کرده در این نشست مشترک بودند.

ضمیمه این شماره