رییس فرودگاه سیرجان خبر داد؛
اغمای چند ماهه فرودگاه،‌ برای مرمت
فرودگاه سیرجان نیاز جدی به توسعه‌ی کیفی دارد. تنها فرودگاهی که از نظر وسعت زمین، در مقایسه با فرودگاه‌های دیگر کشور با استانداردهای جهانی مطابقت می‌کند اما با وجود این همه فضا متاسفانه این فرودگاه از نظر کیفی با مشکلات زیادی روبروست و پاسخگوی نیازهای پرشمار پروازی مردم عادی و شرکت‌های صنعتی ریز و درشت در سیرجان نیست.
این‌ها بخشی از اظهارات محمد موسایی‌پور رییس فرودگاه سیرجان است که روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران مشغول بازدید از پروژه‌هایی بود که برای مرمت فرودگاه سیرجان در دستور کار قرار گرفته و همین موضوع نیز موجبات تعطیلی چند ماهه‌ی تنها فرودگاه سیرجان را موجب شده است.
تعطیلی فرودگاه سیرجان تا مهرماه امسال درحالی اعلام می‌شود که پیش از این نیز مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از توقف پروازهای فرودگاه سیرجان از ششم آبان ماه سال گذشته به مدت ۲ ماه و به منظور بهسازی سطوح پروازی خبر داده بود و اعلام کرده بود که در این مدت پروازها متوقف و فرودگاه غیر عملیاتی است.
پاییز سال پیش جزینی زاده اعلام کرده بود که هدف از اجرای این پروژه ارتقای سلامت پروازها و ایمن سازی زیرساخت‌های پروازی می‌باشد و تصریح کرد: از ششم آبان ماه جاری به مدت دو ماه سطوح پروازی فرودگاه سیرجان به مساحت ۲۸۲ هزار مترمربع شامل باند، اپرون و تاکسی وی به‌طور کامل در اختیار پیمانکار پروژه قرار خواهد گرفت و در این مدت پروازها متوقف خواهد شد.
با این وجود و با گذشت مدت کمی از آن تاریخ باز هم مشکلات فنی باند فرودگاه سیرجان به قوت خود باقی مانده است و حتا برج دیدبانی آن هنوز در حال مرمت و تکمیل و تجهیز آن به اتمام نرسیده است تا به گفته‌ی موسایی‌پور رییس این فرودگاه اجرای عملیات با حدود 300 میلیارد تومان هزینه ضروری شود و این اعتبار از محل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تامین می‌شود.
هم اکنون در این فرودگاه کارخانه‌ی آسفالت مستقر شده تا باند قدیمی این فرودگاه که سابق بر این مشکلاتش با لکه‌گیری موقتا حل شده بود، این بار احیا و مرمت و با لایه‌های جدید آسفالت به طور کامل بازسازی شود و در کنار آن این باند به تجهیزات دیگر خاص باندهای فرودگاه مثل سیستم نور و خط کشی مناسب و... نیز مجهز گردد.
موسایی‌پور همچنین درباره دلیل وسعت زیاد زمین فرودگاه به نسبت یک باند موجود در آن نیز توضیح داد: این موضوع برای آینده سیرجان بسیار حیاتی‌ست. زیرا در صورت توسعه شهر، ما نیاز به زمین جدید برای احداث فرودگاه‌های دیگر نداریم و در صورت لزوم همین فرودگاه را با احداث باند‌ و ساختمان اداری و گیت جدید، توسعه توسعه خواهیم داد.
او درباره‌ی تعطیلی دوباره‌ی فرودگاه سیرجان برای تکمیل عملیات عمرانی و مرمت باند نیز توضیح داد:  این پروژه در دو فاز انجام گرفت که در بازه‌ای به علت نبود بودجه و پس از آن کمبود گازوییل در روند کار تاخیر بوجود آمد؛ اما با پیگیری‌های لازم از سر گرفته شد. پس از این عملیات فرودگاه سیرجان برای فرود هر مدل هواپیمایی که در کشور وجود دارد؛ آماده می‌شود و حتی امکان پذیرش پروازهای خارجی را داریم که البته این مستلزم دریافت مجوزهای لازم است.
موسایی‌پور از شرکت‌های صنعتی و معدنی خواست به دلیل اینکه بیشتر خرید بلیط هواپیما توسط آنان انجام می‌شود و عمده صندلی‌های هواپیماهای مسافربری در سیرجان توسط این شرکت‌ها پر می‌شود، بنابراین دست کم در راستای مسوولیت اجتماعی خود برای اینکه امکان استفاده مردم عادی از فرودگاه سیرجان وجود داشته باشد، شرکت‌های صنعتی و معدنی وارد عمل شوند و دست کم برای تجهیز زیرساختی ویژه‌ی استفاده‌ی خود اقدام کنند.
او در پاسخ به این سوال که وقتی سیرجان مسافر پروازی زیاد دارد چرا خود شرکت‌های هواپیمایی وارد این فار نمی‌شوند که رقابت کنند و ناچار هم قیمت‌ها بشکند و هم تعداد پروازها بیشتر شود و به طبع توسعه فرودگاه سیرجان را نیز موجب شود، تاکید کرد که ابتدا نیاز به مهیا بودن زیرساخت‌هاست و گفت: از آنجایی که سیرجان شهری مسافرپذیر است؛ شرکت‌های هواپیمایی خودشان به دنبال ساخت ایرلاین اختصاصی خواهند بود، اما این به نفع مردم نیست چون می‌تواند افزایش هزینه‌ها را در پی داشته باشد. در حالی که شرکت‌های منطقه معدنی، حتی می‌توانند هواپیمای ویژه خودشان را تهیه کنند که مشکل کمبود هواپیمای ما نیز حل شود.
رئیس فرودگاه همچنین با اشاره به اینکه هیچ ارگانی مسوولیت وضعیت بد جاده فرودگاه سیرجان را به عهده نمی‌گیرد و مشخص نیست در حوزه‌ی کدام سازمان و اداره است، از شرکت‌های معدنی ساخت ایرلاین اختصاصی و از دیگر ارگان‌ها مثل شهرداری و... اصلاح مسیر ورودی به فرودگاه را درخواست کرد و گفت: این گیت و این مسیر و جاده از تا فرودگاه به هیچ عنوان در خور شان شهر سیرجان نیست و برای شهری که قرار است کلی تیم ورزشی برای مسابقه وارد آن بشوند برازنده نیست.