خودخواهی اداره برق و تشویق
 به استفاده از کولر آبی!

اگر وزارت نیرو در این مملکت به عنوان یک کل به هم پیوسته عمل می‌کرد، هیچگاه اجازه نمی داد که در یک منطقه‌ی کویری با تنش آبی گسترده، فقط به خاطر کاهش مصرف برق، مردم را تشویق کنند که کولر آبی استفاده کنند و نه تنها آن را به کولر گازی ترجیح بدهند که حتا کولر گازی را هم در اقدامی عجیب ممنوع اعلام کنند!
زمان زیادی از اظهارات  رییس اداره برق سیرجان نگذشته که در آغاز فصل گرم گفت: «مشترکین خانگی چند موضوع را باید مدنظر قرار دهند در مناطقی مثل سیرجان که هوا خشک است استفاده از کولرگازی و اسپلیت ممنوع می‌باشد و هرکس استفاده کند جریمه میشود زیرا طراحی شبکه های برق برای کولر آبی است.»
این اظهارات درحالی است که هرکسی می داند کولر آبی به شدت آب می‌بلعد و آب گران قیمت و مایه‌ی حیات را به هوا بخار می‌کند! در منطقه‌ای مثل سیرجان که با بحران آب روبروست، وزارت نیرو نمی بایست اجازه بدهد یکی اینگونه نسخه‌ی خودخواهانه ای بپیچد. درستش این است که در سیرجان با این همه باد و خورشید و روز آفتابی، آن قدری نیروگاه خورشیدی و بادی برای تولید برق توسط دولت و بخش خصوصی ایجاد شده باشد که از ترس بی برقی و قطعی برق به داخل دیگ هلیمِ هدر دادن منابع آب شرب شهری مان نیفتیم. اما مگر در این سرزمین چیزی سر جایش هست که این یکی باشد؟ وقتی هنوز همچنان برخی کاندیداها ریاست جمهوری دارند از خوبی تحریم‌ها داد سخن می گویند درحالی که یکی از عواقب همین تحریم‌ها، عقب ماندگی ایران در حوزه‌ی تولید انرژی‌های پاک است که می تواند در سرنوشت آینده مان نقش مخرب مستقیم ایجاد کند و یک تنش آبی بزرگ را برای منطقه ی کویری ما بیافریند.