راهی کرمان شدن برای شیمی‌درمانی همیشه یکی از مشکلات سیرجانی‌هایی‌ست که یکی از اعضای خانواده‌شان دچار سرطان شده. این موضوع به عنوان یکی از سختی‌های درمان در این حوزه همیشه از خاطرات بدی‌ست که رفت و برگشت در جاده کرمان را برای مردم تبدیل به یک فوبیا کرده است تا یاد ضرب‌المثل «اگر دردا یکی بودی چه بودی» بیفتند. به هرحال برداشتن یک مسیر جاده‌ای از پیش روی بیمار هم زحمت او و خانواده‌اش را برای جابه جایی و اسکان در شهر غریب کم می‌کند و هم در کاهش سرجمع هزینه‌ها که در مورد بیماری‌‎های خاص موضوع مهمی است، تاثیر خودش را خواهد گذاشت.
در همین راستا تا کنونی چندباری خبر راه اندازی مراکز درمانی این حوزه در سیرجان هر بار منتشر شده اما عقیم مانده است. یک بار در سال 97 خبری در خبرگزاری‌های سراسری منتشر شد که در سیرجان یک مركز با زيربناي 600 متر مربع و هزينه 8 ميليارد ريال از اعتبارات دولتي و بخش خصوصي به پايان رسيده است و داراي بخش هاي شيمي درماني ، هورمون درماني و هورمون تراپي و پرتو درمانی است. حتا ادعا شد که با توجه به موقعيت شهرستان سيرجان اين مركز بتواند بيماراني از مناطق استان هاي هرمزگان ، فارس و كرمان را نيز پوشش دهد و مدیر وقت هلال احمر و نماینده سابق شهرمان هرکدام به نوبه‌ی خود روی افتتاح آن مانور تبلیغاتی دادند.
اما مشخص نیست چرا امروز دیگر چنین مرکزی در محل مورد نظر وجود خارجی ندارد و تعطیل شده است! درحالی که سابق بر این همیشه یکی از پرسش‌های خبرنگاران از مسوولان دانشکده علوم پزشکی مطالبه‌ی ایجاد چنین مرکزی بوده برای برداشتن دوری و سختی راه از جلوی پا بیماران و خانواده‌‎هاشان.
مرکزی که مشخص نیست چرا باوجود هزینه کردن بخش خصوصی و داشتن پزشک متخصص و دارای انگیزه در این رشته، مورد حمایت ها و همراهی‌های لازم توسط مسوولان واقع نشده و از طرفی از طرف بیماران سیرجانی نیز کمتر مورد مراجعه و استقبال قرار گرفت تا در نهایت تعطیل شود!
سال 99 نیز خبر رسید بخش شیمی‌درمانی و غربالگری سرطان در بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان راه اندازی شد اما درنهایت در حد یک مرکز سرپایی تشخیص اولیه‌ی افراد مشکوک به بیماری و غربالگری ماند همچنان به دلایل اعتباری و اجتماعی مورد وثوق و اعتماد مردم نیست.