زیرساخت اساسی ایجاد کردن برای سیرجان و توجه ویژه به محله‌های کمتر توسعه یافته‌ی شهر از اقدامات مهم شهرداری سیرجان در سه سال گذشته بوده است. اقداماتی که بدون هرگونه اقدام نمایشی و عامه‌پسند همچنان توسط شهرداری سیرجان دنبال می‌شوند اما از سویی برای برخی از شهروندان سوتفاهم هم ایجاد کرده بود که شاید کار قابلی که رسانه‌ای و خبری شود انجام نمی‌گیرد!
همین موضوع موجب شد که روز دوشنبه‌ی این هفته در همراهی اهالی رسانه با معاونان شهردار و پرسنل روابط عمومی این سازمان در یک تور نیم روزی به گردش در پروژه‌های در دست ساخت شهرداری بپردازند و اقدامات انجام شده برای خبرنگاران به وضوح قابل مشاهده باشد.
بازدید اول مربوط به ایستگاه شماره 4 آتش نشانی بود که در بلوار امام رضا در حال احداث است. تورج صادقی معاون شهردار در همین باره توضیحاتی داد که چرا مهم است شهر سیرجان با توجه به توسعه‌ی مساحتی آن در هر منطقه‌ی خود یک ایستگاه آتش نشانی داشته باشد تا کار امداد و نجات با سرعت بیشتر انجام بگیرد.
در ادامه یکی دیگر از شاهکارهای شهرداری سیرجان در طول مدیریت علی اکبر کریمی‌پور توجه ویژه به محلات محروم مانده‌ی سیرجان بوده است درحالی که سابقا رسم نانوشته بر این بود که شهرداری بیشتر هم و غم خود را برای رسیدگی به محله‌های اصطلاحا بالای شهر می‌گذاشت. اما شهرداری سیرجان در این سه سال با ایجاد یک ساختمان درحال تکمیل در محله‌ی آباده با نام خانه محله آباده کوشیده زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی خوبی را در این بخش از شهر فراهم کند. ساخت و اتمام و تحویل صد درصدی سالن ورزشی چند منظوره‌ی استاندارد برای اهالی خیابان ابوریحان نیز در راستای همین هدف شهرداری سیرجان بوده است. شهرداری همچنین با آغاز پروژه‌ی یک فرهنگسرای بزرگ آن طرف کمربندی و مجاور آباده و مکی‌آباد و دهیادگار کوشیده کمر به توسعه‌ی متوازن شهر سیرجان ببندد و از محلات کمتر توسعه یافته محرومیت زدایی کند. در همین راستا مقرر شده است سایت سابق زباله در انتهای اراضی سعیدآباد مبدل به فرهنگسرای جنوب شهر شود تا در آینده خدمات فرهنگی مناسبی را به اهالی این مناطق شهر ارائه بدهد. تا اینجای کار شفته ریزی به منظور پی ریزی سازه آغاز شده است و سایت میانی زباله به جاده بندرعباس منتقل شده است.
در ادامه بازدید خبرنگاران با وجود کمبود وقت از دیگر پروژه‌های در دست ساخت به طور موردی انجام شد و از پروژه‌های آغاز شده‌ی ایجاد پیست جنوب سیرجان برای مردم محله‌های اطراف بلوار شاهد مورد بازدید کلی قرار گرفت و در ضمن این حرکت شهرداری به امید کمک به جا به جا شدن هرچه سریعتر کمربندی پرخطر توسط وزارتخانه‌های مربوطه از دل شهر، انجام می‌گیرد.
پروژه‌ی در حال ساخت انبارهای پایانه‌ی مسافربری که از نیازهای جدی مردم و مسافران در پایانه‌ی سیرجان بوده و کمبود آن به شدت احساس می‌شده است نیز از دیگر موارد بود که به همت روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری سیرجان مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت.
سرکشی به کار بزرگ شهرداری در حیطه‌ی تملک اطراف بادگیر چپقی به عنوان نماد مشهور سیرجان و اقدام به محوطه‌سازی بادگیر چپقی و ایجاد پیاده‌راه در گذر فرهنگی مجاور بادگیر و بازار نیز از دیگر برنامه‌ها بود. همچنین بازدید از موزه‌ی درحال ساخت و رو به اتمام شهر جهانی گلیم انجام شد.
در کنار این بازدیدهای موردی، معاون شهردار اشاره کرد که 85 درصد آسفالت سطح شهر توسط خود شهرداری سیرجان انجام می‌پذیرد و 15 درصد مشارکت گل‌گهر نیز به دلیل سهم این شرکت‌های معدنی در تخریب معابر سیرجان صورت پذیرفته است.
همچنین به 50 پروژه شاخص شهرداری سیرجان اشاره شد.
پروژه‌های شاخصی مثل: باغ ایرانی، گذرگلیم، پیاده‌راه غذا، باغ زندگی، پیاده راه گل و گیاه، میدانگاه بازار، محوطه‌سازی یخدان‌های دوقلو، محور دوم پل خرم آباد، مجموعه شهردخت، دو برگردان باسفهرجان، اتصال بلوار قائم به آرامستان و...
بازدید پایانی و حسن ختام بازدید نیم روزی هم با رونمایی شهرداری سیرجان از توسعه حمل و نقل سبز همراه بود. تهیه‌ی دوچرخه‌ی مجهز به جی‌پی‌اس در تعداد انبوه و ایجاد ایستگاه عرضه‌ی آنان به شهروندان به منظور کاهش آلایندگی و ترافیک شهر از جمله کارهای اساسی و حساب شده‌ است که برای کمک به نقل و انتقال سالم شهری انجام پذیرفته است و به زودی همشهریان می‌توانند برای انجام کارهای داخل شهری مثل خرید بدون استفاده از خودروی شخصی و.. به طور موقت دوچرخه‌های مجهز به سبد را از ایستگاه‌های مستقر در چند نقطه از شهر به امانت بگیرند تا سیرجان یک شهر با هوای پاک باشد.