تاثیر بی‌نظمی در ارائه کارت آزاد بر ایجاد صف در برخی جایگاه‌ها؛
سوختن و ساختن در صف سوخت!

«یک ساعت در صف پمپ بنزین معطل ماندم و دست آخر پمپ‌چی می‌گویند کارت سوخت آزاد نداریم!»
این درد دل یک همشهری سیرجانی‌ست و شهروندانی که دقایق زیادی منتظر دریافت کارت آزاد جایگاه می‌مانند.
یک شهروند می‌گوید: اینکه ما زمان زیادی از وقت‌مان را در ترافیک باشیم و اسیر صف بنزین هم بشویم و بعد مجبور شویم از این‌طرف و آن‌طرف کارت سوخت بگیریم درست نیست.   به عقیده‌ی او طولانی شدن صف‌های بنزین در سیرجان یک دلیلش این است که طرف به امید کارت آزاد خود به جایگاه می‌آید اما یا کارت آزاد نیست یا اگر هست در خطی دیگر در حال استفاده است و طرف ناچار است صبر کند و بنزین نزند و بقیه را پشت سر خودش معطل کند که کارت آزاد به دستش برسد! چرا پمپ بنزین‌هایی که کارت آزاد ندارند تابلو نمی‌زنند که کارت آزاد ندارند تا رانندگان زیادی به این امید به صف نشوند؟ یا در پمپ بنزین‌هایی که کارت آزاد ارائه می‌شود چرا یک خط ویژه برای آن‌ها که کارت سوخت ندارند یا سهمیه‌شان تمام شده و قصد دارند از کارت جایگاه استفاده کنند، تابلو نمی‌زنند که خط مخصوص ارائه کارت سوخت جایگاه؟
این شهروند معتقد است که وجود بی‌نظمی در ارائه‌ی خط به خط کارت جایگاه‌ها موجب معطل شدن باقی رانندگانی‌ست که برای بنزین زدن با کارت سوخت خودشان در صف انتظار توقف کرده‌اند.
این موضوع می‌تواند هم توسط مسوولان و متصدیان جایگاه‌های سوخت مدیریت شود و هم از طرف مسوولان ادارات مربوطه تا دست کم تا راه‌اندازی پمپ بنزین‌های تعطیل و نیمه‌کاره در سیرجان، اینگونه شاهد کاهش صف‌کشی در پمپ بنزین‌های شهر باشیم و کمی از این نابسامانی‌ها سامان بیاید.
‌در همین باره یکی از کارگران پمپ بنزین در واکنش به اینکه چرا کارت آزاد جایگاه را فقط در یک خط ویژه ارائه نمی‌کند، با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری کارت‌های سوخت آزاد از جایگاه‌ها گفت: فقط یک کارت آزاد به ما داده‌اند و تمام پمپ ها ازاین کارت استفاده می کنند.
او طول کشیدن روند پول دادن و کارت کشیدن مشتری را هم در طولانی شدن مدت زمان سوختگیری و ایجاد صف بی تاثیر ندانست: طرف کارت بانکی یا کیف پولش‌اش را در ماشین گم کرده و یا رمزش را اشتباه می‌گوید که همه و همه وقت کشی غیرعمدی‌ست.
این درحالی‌ست که مردم هم نسبت به جایگاه‌های سوخت گلایه دارند که دستگاه‌های‌شان خراب است و معمولا دستگاه‌ها کارت‌های سوخت و کارت‌های بانکی را نمی‌خوانند و وقت آن‌ها و پشت سری‌ها را تلف می کنند.