رییس پلیس راهور سیرجان خبر داد:
برخورد جدی با اگزوز زنبوری‌ها

رییس پلیس راهور سیرجان در گفت‌وگو با سخن‌تازه بر ضرورت برخورد با خودروها و موتور سیکلت‌هایی که با انواع حرکات نمایشی و دستکاری اگزوز برای شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کنند، تاکید کرد.
سرهنگ مجتبی شهیدی با اشاره به اجرای اخیر طرح برخورد با موتور سیکلت سواران متخلف گفت: این طرح در راستای انضباط بخشی و کاهش حوادث ترافیکی، مجروحین و جانباختگان ناشی از حوادث ترافیکی همزمان با سراسر کشور اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه در این طرح موتور سواران فاقد گواهینامه، کلاه ایمنی و فاقد پلاک و پلاک مخدوش و ناخوا اعمال قانون می‌شوند، تصریح کرد: حرکت خلاف جهت، سرعت غیرمجاز، حرکات نمایشی و مارپیچ از دیگر موارد اعمال قانون در این طرح هستند.
شهیدی درباره صدای ناهنجار موتور سیکلت‌ها و خودروهایی که اقدام به دستکاری اگزوز کرده‌اند نیز تاکید داشت: اینکه این گروه از چنین کاری چه لذتی می‌برند را باید روانشناسان بگویند اما آنچه در حیطه‌ی وظیفه‌ی ماست این است که متخلفان را به طور محسوس و نامحسوس شناسایی می‌کنیم و ضمن توقیف وسیله‌ی نقلیه، راکب را به مراجع قضایی معرفی کرده تا متحمل پرداخت جریمه‌های سنگین شود. وسیله‌ی نقلیه‌ی مورد نظر نیز تنها پس از باز شدن اگزوز زنبوری، از پارکینگ آزاد می‌شود.
شهیدی ابراز امیدواری کرد که از طریق رایزنی راهنمایی و رانندگی کل کشور با تولید کنندگان موتورسیکلت، تولید موتور سیکلت‌های پر سر و صدای غیر استاندارد به کلی متوقف شود و موتور سیکلت‌های کم سر و صداتر و کم آلاینده‌تر همراه با درج دو پلاک، منجر به این شود که استفاده از این وسیله‌ی پرخطر بیشتر تحت انقیاد قانون قرار بگیرد و در آینده شاهد قانون گریزی کمتری باشیم.
رییس پلیس راهور از تداوم گشت های خودروهای پلیس در اماکنی مثل پیست چمران و قائم و اطراف پارک‌ها و بوستان‌های گردشی سیرجان، خبر داد و خاطرنشان کرد: حرکات نمایشی و مزاحمت خودروها و موتورسیکلت ها برای کودکان حاضر در پارک‌ها خطر آفرین است ولی در عین حال تعداد زیادی موتور سوار در ساعت های عصر و شب و هنگام پیاده روی خانواده ها در مکان های تفریحی سیرجان تردد غیرضروری دارند که پشت آن انگیزه‌ی خودنمایی  نمایان است و در صورت مشاهده‌ی هرگونه مورد، توقیف وسیله‌ی نقلیه‌ی متخلف حتمی‌ست.
سرهنگ شهیدی همچنین از مطرح شدن پیشنهادی در شورای ترافیک برای ایجاد پیست مسابقه خبر داد اما در عین حال افزود: تخلیه‌ی جوانان در محل و مکان به جای آن لازم است اما در محدوده‌ی وظایف ما نیست. کاش مسئولان امر دست کم پیگیر این بودند که سیرجان هم مثل اغلب شهرها پیست مسابقه داشته باشد و وجود آن در کاهش تخلفات رانندگی در سطح شهر موثر است.
آن لازم است اما در محدوده‌ی وظایف ما نیست. کاش مسئولان امر دست کم پیگیراین بودند که سیرجان هم مثل اغلب شهرها پیست مسابقه داشته باشد و وجود آن درکاهش تخلفات رانندگی در سطح شهر موثر است.