یکشنبه, 11 شهریور 1403

شماره 804 مورخ 7  شهریور 1403

پول حاصل از فروش تيم فوتبال بانوان شهرداري کجا خرج مي‌شود؟
نزاع صادقي‌هاي شورا
ماجراي تيم فوتبال شهرداري سيرجان و باشگاه‌داري شهرداري همچنان تا جلسه‌ي اخير شورا کش آمد. روز دوشنبه‌ي هفته‌ي جاري جلسه‌ي شورا شاهد مباحث تازه اي در حيطه‌ی نحوه‌ی واگذاري باشگاه شهرداري به گل‌گهر بود.
گويا شرط عجيبي توسط گل‌گهر براي خريد دقيقه نودي باشگاه شهرداري، گذاشته شده است. شرط و شروطي از سوي تنها خريدار!  تنها خريدار براي تيمي پر طرفدار که قاعدتاً مي‌بايست اسپانسرهاي زيادي برايش سر و دست بشکنند اما انگار علت اين خواهان نداشتن جز کاهلي و وقت کشي شهردار و شهرداري براي دور زدن منع قانوني باشگاه‌داري و پيدا کردن يک اسپانسر در زمان کافي نبوده است!
حالا در ميان نزاع کلامي حمزه صادقي و امين صادقي چيزي که کشته مي‌شود، بي‌نتيجه ماندن مباحث است. درحالي که حمزه صادقي اصل کنار کشيدن شهرداري از باشگاه‌داري را غيرالازام آور و منوط به تصويب شورا مي‌کند و از ديگر اعضاي شورا مي‌خواهد که راي بدهند، ديگر اعضاي شورا زير بار نمي‌روند و کمبود زمان کافي را بهانه مي‌کنند.
در اين ميان رييس شورا به حمزه صادقی يادآور مي‌شود که سر اصل موضوع واگذاري بحثي ندارد و فقط صحبت بر سر نحوه‌ي واگذاريست و خلط مبحث نشود.
همين موضوع نيز موجب مي‌شود حمزه صادقي درباره‌ي قيمت‌گذاري انجام شده براي تيم شهرداري سيرجان چون و چرا کند و با ميان کشيدن برد تيم فوتبال شهرداري سيرجان از ازبکستان مدعی قهرمانی بودن این تیم در آسیا، قيمت را خيلي بالاتر از چيزي که قرار است خريده شود، اعلام کند.
امين صادقي اما به عنوان رييس شورا به حمزه صادقی تذکر آيين نامه‌اي مي‌دهد و در ادامه مي‌گويد: «بحث مي کني خودت را اذيت مي کني، اگر ما و اهالي رسانه را اذيت نکني.»
حمزه صادقی اما اصرار دارد که شورا مصوب کند که شهرداري باشگاه را نگه دارد و از قول و وعده‌ي سر خرمن برخي مسوولان استان مي‌گويد: «قول همکاري دادند که ما تيم داري کنيم. حاضريد به راي بذاريد.»
حمزه صادقی اصرار دارد که زحمت 15ساله با يکي دو هفته انفعال باطل نشود.
گويا اشاره‌ي او به اين زمزمه‌هاست که قرار است گل‌گهر در عوض تحويل گرفتن تيم فوتبال بانوان، هزينه‌ي مرمت زمين چمن ورزشگاه تختي را متقبل شود و يا شهرداري پول فروش تيم را در اختيار اداره ورزش و جوانان بگذارد. موضوعي که موجب شد حجت کاظمي، ديگر عضو شورا نيز وارد مباحثه شود و متذکر گردد که در جريان  نقل و انتقال تيم و با پول فروش تيم قرار باشد اين بودجه براي خود شهر و ورزش محلات هزينه شود.
حسن خدامي رييس سه سال گذشته‌ي شوراي نيز به عنوان يک عضو عادي بر همين موضوع صحه گذاشته و تاکيد کند: «چرا نبايد همين هزينه در بخش‌هايي که وظيفه‌ي شهرداري هست خرج بشود؟»
هرچند در هنگام طرح اين پرسش‌هاي اساسي امين صادقي به عنوان رييس شورا با تلفنش حرف ميزد و انگار سعي در نشنيدن داشت و در نهايت بحث عقيم ماند و به نتيجه‌اي نرسيد تا ادامه‌ي جلسه‌ي شورا با نامه‌خواني به پايان برسد.
  در ادامه از مباحث مهم دیگر جلسه روز دوشنبه‌ي شورا اظهار نظر حسن خدامي درباره مشکلات جاده نجف‌شهر بود و تاکيد بر اينکه: «نياز به زيرسازي اساسي دارد و مشکلش با روکش حل نمي شود. اداره راه فعلا بودجه اي ندارد. مگر دو شهرداري نجف شهر و سيرجان بخواهند با ارزيابي درست و برآورد دقيق هزينه‌ي زيرسازي مسير به طوري که در اجراي کار لنگ نمانند که مردم از همين مسير فعلي نيز وابمانند،  وارد عمل شوند.»

ضمیمه این شماره