چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

شماره 786 مورخ  29 فروردین 1403

لیگ دسته اول فوتبال، سبقت مس کرمان از ملوان؛
صـدر جـدول نارنجـي شـد
تنور لیگ دسته اول فوتبال کشور روز به روز داغ تر می‌شود، تیم‌های مدعی مس کرمان، ملوان بندر انزلی و آرمان گهر سیرجان، شانه به شانه همدیگر جلو می‌روند تا در نهایت دو تیم جواز حضور در لیگ برتر را از آن خود کند.

مس به صدر جدول رفت
در ادامه این رقابت‌ها دوشنبه شب گذشته تیم فوتبال مس کرمان در هفته  سی‌ام لیگ دسته اول؛ موفق شد در خانه، تیم ویستا توربین تهران را با تک گل میلاد صارمی مغلوب کند و با کسب 62 امتیاز به صدر جدول برسد.
در همین چارچوب از مسابقات تیم‌های ملوان بندر انزالی و آرمان‌گهر سیرجان دیگر مدعیان صعود به لیگ برتر در برابر رقبای خود به تساوی رضایت دادند تا کما کان مس و ملوان جدی ترین گزینه صعود به لیگ برتر باشند.
توقف ملوان بندر انزلی و برتری خانگی مس کرمان، نارنجی‌پوشان را با 62 امتیاز و تفاضل گل بهتر از ملوان به صدر جدول رساند. ملوانان نیز با 62 امتیاز به رتبه دوم سقوط کردند.
تیم فوتبال  مس کرمان  و ملوان بندر انزلی برای قطعی کردن صعود خود به لیگ برتر، در ادامه رقابت‌ها به کسب تنها پنج امتیاز از مجموعه چهار بازی دیگر نیاز دارند و در صورت کسب این امتیازات دیگر نتایج دیگر رقبا علی الخصوص آرمان گهر و خیبر خرم آباد حائز اهمیت نیست و این دو تیم به لیگ برتر صعود خواهند کرد.
آرمان گهر در رده سوم
اما تیم فوتبال آرمان گهر سیرجان که از ابتدای فصل با کسب نتایج مطلوب خود را یک مدعی برای صعود به لیگ برتر معرفی کرده بود با ناکامی در غلبه بر خوشه طلایی ساوه و  باکسب  54  امتیاز در رده سوم ایستاد و حالا بخت زیادی برای صعود به لیگ برتر ندارد! اما این تیم هنوز ناامید نیست و امیدوار است تا رقبا در کسب نتایج لازم خوب عمل نکنند و آنها به رویا خود تحقق بدهند.
 همچنین تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد که این فصل با هزینه‌های هنگفت در لیگ یک پا نهاد  هم با کسب 52 امتیاز و با مستحکم کردن جایگاه خود در رده چهارم، همراه با سه تیم بالای خود برای صعود می‌جنگد و این تیم هم بر روی کاغذ شانس صعود دارد و در صورتی که رقبا اشتباه کنند این تیم هم می‌تواند خود را به لیگ برتر برساند.
اما درانتهای جدول پس از حتمی شدن سقوط دو تیم شاهین بوشهر و ماشین سازی تبریز یک تیم دیگر هم در معرض سقوط است.
 در این رقابت‌ها در لیگ دسته اول نیز رایکا بابل تاکنون  با 32 امتیاز، در رتبه شانزدهم جدول و جدی‌ترین تیم سقوط کننده است.
 همانطور که در بالای جدول تیم‌ها چهار هفته بسیار پر استرس دارند تیم رایکا و دو تیم دیگر هم در  چهار هفته آخری برای فرار از سقوط می‌جنگند.
اما شاگردان پیروز قربانی با شکستی که درهفته سی‌ام در خرم‌آباد تجربه کردند، به لیگ دسته دوم نزدیک‌تر شدند.
همچنین دو تیم سایپا و ویستا توربین هردو از تهران نیز 35 امتیازی هستند و رده‌های چهاردهم و پانزدهم جدول را به خود اختصاص داده‌اند و به نوعی جزو فانوس به دستان لیگ یک محسوب می‌شوند.
گفتنی است در لیگ امسال هر سه تیم بالای جدول سه مربی بومی در اختیار دارند و جالب تر اینکه از جمع این سه تیم دو تیم از استان کرمان هستند که هر دو مربی بومی این استان هستند و کسب نتایج این تیم‌ها خود گواه بر این دارد که به نیروهای بومی خود اعتماد کنیم تا در آینده داشته باشیم.
لازم به ذکر است که تیم ملوان بندر انزلی هم در این فصل از مربی بومی و کادر بومی استفاده کرده است که همه نشان از اعتماد به نفس و فنی بودن این مربی‌ها را به همگان ثابت کرد.
گفتنی است در ادامه این رقابت‌ها هر دو نماینده استان باید تمام تلاش خود را بکنند و در نهایت منتظر اتفاقات و صعود باشیم.

ضمیمه این شماره