مهدی فیروزآبادی رئیس ستاد پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری سیرجان:
شهروندان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند
رئیس ستاد پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری سیرجان با اشاره به اعلام هشدار وضعیت هواشناسی قرمز اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: با توجه به شدت باد و بارندگی از شهروندان محترم تقاضا می‌شود با رعایت نکات ایمنی از بروز هر گونه حادثه جلوگیری نمایند.

وی افزود: به شهروندان توصیه می‌شود در این ایام از پارک نمودن خودروی خود در زیر درختان خودداری نمایند و همچنین با ایجاد حصار در اطراف گودبرداری‌ها از ورود آب به داخل آن و ایجاد خطر برای ساختمانهای مجاور جلوگیری نمایند.
این مسئول حوزه شهری گفت: شهروندان در صورت بروز حادثه و آبگرفتگی در داخل شهر با شماره ۱۳۷ شهرداری تماس حاصل نمایند تا همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان در محل حاضر شوند.
وی ادامه داد: رعایت نکات ایمنی باعث می‌شود شهروندان از خطرات احتمالی دور بمانند و اولین نکته‌ای که در اینگونه مواقع باید مد نظر قرار گیرد اجتناب  از رفتن به مکان‌های مرتفع، لبه صخره‌ها، بلندی قله‌ها و ارتفاعات خطرناک است.
مهدی فیروزآبادی رئیس ستاد پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری سیرجان تصریح کرد: هنگام رعدوبرق از درختان، تپه‌ها، طناب رختشویی، سیم برق هوایی، لوله‌های فلزی و آب دوری کنید. از دست زدن به وسیله‌های فلزی از قبیل نرده‌های آهنی، قلاب ماهیگیری، دوچرخه، واگن‌های قطار یا لوازم فلزی خانه خودداری کنید. در صورتی که هنگام وقوع رعد‌و‌برق در فضای باز حضور دارید، زانو و پاهای خود را نزدیک یکدیگر قرار دهید و سر خود را خم کنید، و چنانچه در حال شنا کردن یا روی قایق هستید، سریعاً از آب بیرون بیایید و به یک مکان امن پناه ببرید.