سخن تازه بررسی می کند؛
بهسازی پیشانی شهر در چه مرحله‌ای است؟ ‌‌

ورودی جاده سیرجان - شیراز، مسیریست که با مسیر جاده‌ی شرکت‌های منطقه گل گهرمسیری مشترک دارد و روزانه تعداد زیادی وسیله‌ی نقلیه و حتا عابر پیاده از آنجا گذر می‌کنند. در چنین نقطه ای از شهر، انتظار می‌رود امکانات مفیدی هم وجود داشته باشد و حداقل‌ترین آن‌ها، وجود زیبایی‌های بصری از جمله فضای سبز مناسب است. اما این ورودی نه تنها فضای سبز ندارد که متاسفانه، گاه در آن منطقه دپوی نخاله‌های ساختمانی نیز مشاهده می‌شود و این خود یک ایراد بزرگ بر سیستم زیباسازی شهر است.
در آغاز ورود به جاده‌ی شیراز متوجه‌ی دو منطقه‌ی مسکونی می‌شوید که با  جاده ای پرترافیک از یکدیگر جدا شده‌اند اما یک پل عابر پیاده و زیرگذری برای رفت و آمد عابرین بین این دو منطقه در نظر گرفته نشده است و باتوجه به وجود وسایل حمل و نقل بزرگ همچون اتوبوس‌های مسافربری و کامیون‌ها، این مسیر با همین کم اندیشی قاتل بسیاری اشخاص بوده است.
کمبود روشنایی مناسب در ابتدای همین جاده نیز باعث خسارات جبران ناپذیری در سال‌های اخیر شده در دوره قبلی شورای شهر بارها جلساتی مبنی بر ترمیم و بهسازی این مسیر برگزار شد اما هیچ کدام از تصمیمات عملی نشدند و شهرداران سابق فکری به حال بهسازی آن نکردند.
گل‌گهر‌ ورودی مکی‌آباد ( محور شیراز) را بهسازی می‌کند
تیر ماه امسال گل گهر وارد میدان شد و در راستای مسوولیت اجتماعی اش به شهر عملیات اجرایی ساماندهی و زیباسازی ورودی سیرجان- شیراز که به گفته مدیر عامل این شرکت این پروژه حدود یکسال  در دستور کار گل‌گهر قرار گرفته بود، را شروع کرد.
مهندس عتیقی مدیر عامل شرکت صنعتی معدنی گل گهر در این مراسم گفت: این پروژه پیشانی شهر است و از شرکت توسعه عمران درخواست کرده‌ایم به شکل آبرومندی که در شان گل‌گهر و مردم سیرجان است، انجام شود، و مدیریت پروژه با تمام توان این کار را انجام خواهد داد.
تسریع در روند اجرای پروژه ورودی شیراز
اخیرا رییس شورای شهر سیرجان در همین باره با اشاره به اینکه حجم زیادی از کامیون، تریلر و اتوبوس در مسیر بلوار شیراز و مجاورت ساکنین کوی مکی آباد و دهیادگار بصورت شبانه روزی تردد دارند، از ورود مدیران شرکت توسعه عمران و مدیریت منطقه گل گهر در راستای ایفای نقش مسوولیت های اجتماعی، به پروژه بهسازی ورودی شیراز خبر داده بود و اینکه اهالی این منطقه باید از شرایط بهتر و مناسب تری برخوردار شوند، تصریح کرد: خوشبختانه مدیران شرکت توسعه عمران و مدیریت منطقه گل گهر با نگاه به پیشرفت و توسعه شهری بیش از پیش در صدد همکاری و تلاش برآمده اند که جای بسی تشکر و قدردانی دارد.
رییس شورای شهر سیرجان بیان کرد: برخی صنوف و مشاغل مزاحم که طی دهه های اخیر در مجاورت جاده شیراز و بلوار شاهد احداث شده اند، باید ساماندهی و به شهرک تعمیرگاهی منتقل شوند تا ترافیک و مزاحمت این صنوف برای ساکنین و اهالی منطقه را به حداقل برسانیم.
آغاز پروژه کلید می‌خورد
اما این هفته پیش از آغاز جلسه علنی شورای شهر سیرجان، معین پورمعصومی معاون مهندسی و توسعه شرکت توسعه عمران و مدیریت منطقه گل گهر با حضور در صحن شورای شهر، در خصوص روند کلی اجرای پروژه ورودی شیراز به ارایه توضیحاتی پرداخت و گفت: بالاخره طلسم این ورودی نازیبا شکست تا گل‌گهر در راستای مسوولیت اجتماعی‌اش بار دیگر بدرخشد.
از آنجایی که این پروژه مانند دیگر پروژه هایی که شرکت صنعتی معدنی گل گهر در راستای انجام مسوولیت اجتماعی خود در سیرجان انجام داده است کاملا با برنامه ریزی نیروی متخصص انجام می گیرد، امیدواریم بزودی شاهد زیباترین ورودی برای شهرمان از سمت غرب خواهیم بود. گفتنی است این پروژه مهم به طول ۲.۷ کیلومتر و با تامین اعتبار از سوی شرکت های بزرگ منطقه گل گهر در ورودی سیرجان از سمت شیراز اجرا خواهد شد.‌