با ورود دکتر کریمی پور به شهرداری سیرجان احیا و رسیدگی به فضای سبز شهری در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قرار گرفت و بودجه خوبی به آن اختصاص یافت. این سازمان به دستور مشاوران زبده به انجام امور اصلاحی در خصوص احیای فضای سبز و درختان خشک سطح شهر پرداخت. رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری هم به منظور نگهداشت فضای سبز خبر از برون‌سپاری داد و اینک این وعده عملی شد تا جانی دوباره به درختان و فضای سبز سیرجان برگردد.
به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، رسول پور‌مهدی با ابراز رضایت از توسعه و ایجاد فضای سبز شهری طی سال‌های گذشته، گفت: سرانه فضای سبز شهر سیرجان بیش از ۲۱ متر مربع به ازای هر فرد  و  جمعا ۵۴۰ متر مربع می‌باشد. وی مشکل عمده فضای سبز سیرجان را سخت بودن نگهداشت و ناکافی بودن تعداد کارگران فضای سبز دانست و افزود: تاکنون نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری انجام گرفته است. نگهداشت فضای سبز شهری ۸۶ آیتم دارد اما این آیتم‌ها به‌طور کامل در سیرجان رعایت نشده است.
 همچنین از تعداد ۱۰۰ نفر نیرو در فضای سبز برخی کارایی کامل ندارند و در بحث نگهداشت به خوبی عمل نشده است اما با ورود پیمانکاران این معضل برطرف خواهد شد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری نابودی و افت فضای سبز شهر سیرجان را هزینه نکردن در این زمینه دانست و تنها راه حفظ و احیای فضای سبز شهر را برون‌سپاری عنوان کرد. به گفته وی، بایستی سال‌های قبل برون‌سپاری فضای سبز در سیرجان همانند سایر شهرهای کشور نظیر کرمان و رفسنجان انجام می‌گرفت.
 پورمهدی به مدیریت ارتباطات شهرداری، گفت: در بحث برون‌سپاری، شهر به ۸ فاز تقسیم شده و کار برداشت اطلاعات فضای سبز شهر اعم از تعداد درختان، مبلمان شهری و پارکی به اتمام رسیده و دو شرکت پیمانکاری با صلاحیت مشخص گردیده و کار نگهداشت فضای سبز شهر را شروع کرده‌اند.
 پورمهدی اظهار کرد: در سال‌های گذشته تنش زیادی به فضای سبز شهر وارد شده است بنابراین نقص فضای سبز در کوتاه‌مدت رفع نمی‌شود و نتیجه عملکرد پیمانکاران بخش برون‌سپاری ظرف چند ماه آینده مشخص می‌شود. یکسری اقدامات اصلاحی نیز زمستان امسال انجام می‌گیرد و سال آینده شاهد نتایج خوبی در فضای سبز شهر خواهیم بود.  وی از نظارت سازمان سیما، منظر و فضای سبز، شهرداری‌های مناطق و حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری و نظارت متخصصان و مشاوران بر عملکرد پیمانکاران بخش خصوصی خبر داد.