مدیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:
مرمت و بازسازی قنوات آسیب دیده از سیل در سیرجان
مدیر جهاد کشاورزی سیرجان با اشاره به اینکه سیل به ۱۵۹ رشته قنات در سیرجان آسیب زد، گفت: قنوات و کانال‌های آسیب دیده مرمت و بازسازی می‌شوند.
محمودآبادی گفت: در اثر جاری شدن سیل مردادماه ۱۴۰۱ در شهرستان سیرجان به تعداد ۱۵۹ رشته قنات و یک حلقه چاه موتور آسیب وارد شد که از این تعداد، حدود ۳۰ رشته قنات بیش از ۸۰ درصد آسیب دیدند به نحوی که جریان آب آن‌ها قطع و باغ‌ها و مزارع تحت پوشش آن‌ها در معرض خشکیدگی قرار گرفت.
او افزود: با تلاش مستمر نیرو‌های مدیریت سیرجان بدون فوت وقت، بازدید و ارزیابی اولیه صورت گرفت و گزارش اولیه‌ خسارت وارده به مبلغ حدود ۳۶۵ میلیارد ریال اعلام شد.
 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان با بیان اینکه بنا به اظهارت و مساعدت مسئولان شهرستان، عملیات احیا و مرمت قنوات به همت مردم آغاز شد، تصریح کرد: سهم شهرستان سیرجان از اعتبارات سیل زدگی ۷ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال تعیین شده که در حال مبادله موافقتنامه می‌باشد که این مقدار اعتبار برای جبران بخشی از خسارت وارده به ۱۱ رشته قنات در نظر گرفته شده است.
او افزود:  مبلغ ۲۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی برای قنوات سیرجان مصوب شده است که بر روی ۲۲ رشته قنات کار خواهد شد.
محمود آبادی بیان کرد: اقدامات اولیه  برای تشکیل پرونده‌ متقاضیان ۲۲ رشته قنات بالا انجام شده و در انتظار تخصیص اعتبار برای عقد قرارداد‌های مربوطه و شروع به کار هستیم.
به گفته او همچنین ۱۷ میلیارد ریال اعتبار استانی مصوب شده که در صورت تخصیص برروی ۱۲ رشته قنات کار خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات روستا‌های فاقد دهیاری به پروژه‌های مرمت قنوات و پوشش مسیر‌های انتقال آب از سوی فرمانداری تخصیص داده شده که  برای انجام بخشی از عملیات احیا و مرمت ۳۴ رشته قنات و لوله گذاری مسیر انتقال آب ۲۲ روستا در نظر گرفته شده و در حال برآورد و برگزاری مناقصه است.