داستان‌های قطاری بخوانید

مجموعه داستان کوتاه "شهروند نمونه" همراه با داستان یکی از نویسندگان سیرجانی با موضوع مسافران قطار منتشر شد و همشهریان علاقمند می‌توانند آن را از کتابفروشی‌های معتبر سطح شهر خریداری کنند. ماجرای انتشار این مجموعه داستان برمی‌گردد به "انجمن هنری ادبی ژو" که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ و تحت حمایت «نشر نَسک» آغاز کرده است. کتاب‌‌های منتشرشده مجموعه داستان کوتاه و شامل آثار چند نویسنده‌ی مختلف است که همگی مکان‌محورند.تمامی اعضا این انجمن از فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی ادبیات نمایشی هستند.
 این گروه به سرپرستی مدیر انتشارات جناب آقای حمید شهیری در کنار هم جمع شده‌اند. گروه برای هر کتاب یک لوکیشن را به عنوان حلقه‌ی اشتراک داستان‌ها انتخاب می‌کند اما هر نویسنده فضا و جغرافیای مورد نظر خود را خلق می‌کند. قالب داستان‌ها کوتاه است زیرا گروه معتقد است در شرایط زندگی معاصر شاید داستان کوتاه تنها را مواجهه انسان شتاب‌زده با ادبیات باشد.
 این گروه از سال پیش تصمیم گرفت تا در هر مجموعه داستان از یک نویسنده‌ی مهمان دعوت به همکاری کند و در اولین مجموعه عاطفه صالحی مهمان مجموعه‌ای شد که قصه‌هایش در لوکیشن قطار رخ می‌دهد و گویا گروه قصد دارد در ادامه نیز از نویسندگان دیگری به عنوان مهمان برای مجموعه‌ها دعوت به عمل بیاورد. اعضا اصلی این انجمن شامل حمید شهیری، فروزان اسکندری، مژگان شعبانی، سارا رحمانی نهوجی و سپهر سهرابی هستند. و لازم به ذکر است که احمدرضا احمدوند در برخی از مجموعه‌های به چاپ رسیده حضور داشته‌اند. همچنین این گروه برای دو کتاب «ناصرخله، ناصرشاه» و «کافه رس» جشن رونمایی با حضور «علیرضا ایرانمهر» در نشر چشمه خیابان کارگر داشته است.
همچنین جناب آقای سپهر سهرابی برای معرفی آثار این انتشارات و مجموعه داستان‌های گروهی این انجمن، مهمانی یکی از برنامه‌ها «کتاب باز» بوده‌اند.گفتنی‌ست داستان‌های اعضای این گروه در طی سال‌های فعالیتشان بارها مورد توجه جشنواره‌های داستان نویسی داخلی قرار گرفته و برخی اعضا موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره شده‌اند.