شهردار سیرجان اعلام کرد:
توسعه مخازن آبی سیرجان


شهردار سیرجان گفت: بالغ بر ۵۰۰ هکتار فضای سبز در شهر داریم که طبق استاندارد و بر اساس میانگین کشوری رقم بسیار خوبی است، اما با توجه به شرایط منطقه‌ای در خصوص کمبود منابع آب، فرآیند نگهداری از منابع و توسعه مخازن آبی با شیوه‌نامه و نظام‌نامه جدید در حال انجام است.

علی‌اکبر کریمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده از طریق تماس‌های مردمی، موضوعات مهمی همچون فضای سبز، آسفالت، پسماند و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در دستور کار قرار گرفته است.
وی توسعه مخازن آبی را یکی از اهداف مهم حوزه فضای سبز شهرداری سیرجان دانست و افزود: بالغ بر ۵۰۰ هکتار فضای سبز در سیرجان داریم که طبق استاندارد و بر اساس میانگین کشوری، سرانه فضای سبز در سیرجان رقم بسیار خوبی است و با توجه به شرایط منطقه‌ای سیرجان در خصوص کمبود منابع آب، فرآیند نگهداری از آن با شیوه نامه و نظامنامه جدید در حال انجام است.
شهردار سیرجان خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد همفکری و گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی و نیز اقدامات اجرایی و عملیاتی و توانمندی‌ها، تفاهم نامه همکاری میان شهرداری سیرجان و پژوهشکده فناوری تولیدات گیاهی دانشگاه شهید باهنر کرمان به امضا رسید.
کریمی‌پور ادامه داد: این تفاهم نامه در قالب ارائه مشاوره فنی و تخصصی در پروژه‌های مرتبط با حوزه فضای سبز شهری، احداث ایستگاه تحقیقاتی، راه‌اندازی مرکز کلکسیون (باغ گیاه‌شناسی) گونه‌های مختلف درختان و گل‌های زینتی گیاهان دارویی متناسب با اقلیم شهرستان و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی و تحقیقاتی طرفین است.
وی گفت: این تفاهم نامه پس از طرح در جلسه علنی شورای شهر سیرجان و مصوبه شورا به مرحله اجرا خواهد رسید.
شهردار سیرجان از همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری سیرجان با مطب‌های پزشکی، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌های شهر در خصوص ساماندهی پسماندهای عفونی و غیر عفونی خبر داد و تصریح کرد: به لحاظ اهمیت این موضوع و رعایت بهداشت عمومی و سلامت شهروندان جلسه‌ای با حضور مدیریت پسماند و معاون خدمات شهر شهرداری و جمعی از پزشکان و مسئولان درمانی و دانشکده علوم پزشکی شهرستان برای همکاری در جمع‌آوری و دفع مناسب زباله‌های عفونی و غیرعفونی در محل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تشکیل شد.
کریمی‌پور با تاکید بر خطرات جدی زباله‌های عفونی، گفت: فراهم کردن زمینه سلامت شهروندان در اولویت است؛ لذا آمادگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری سیرجان را برای همکاری با مراکز درمانی شهر در جهت دفع مناسب این زباله‌ها اعلام می‌کنم.