نائب قهرمانی گل‌گهر سیرجان در پایان نیم‌فصل اول لیگ‌برتر فوتبال ایران اگر چه فقط روی کاغذ است و هنوز تا پایان راه، یک نیم‌فصل دست نخورده باقی مانده است، اما شکی نیست که این نائب‌قهرمانی برای سیرجانی‌ها یک اتفاق مهم محسوب می‌شود و نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.
به گواه کارشناسان لیگ‌برتر امسال با حضور ستاره‌های نامدار در ترکیب تیم‌های مدعی، سخت‌ترین فصل فوتبالیِ ایران محسوب می‌شود. بازگشت لژیونرهای نامدار فوتبال ایران به ترکیب تیم‌های هم‌چون پرسپولیس و استقلال، جذب بازیکنان سرشناس خارجی توسط تیم‌های سپاهان، تراکتور و فولاد و البته حضور تیم‌های قدرتمند و باکیفیتی نظیر مس رفسنجان، آلومینیوم اراک و نساجی مازندران، شرایط لیگ امسال را کاملا متفاوت از سالهای قبل کرده است.
در چنین وضعیتی، نائب‌قهرمانی گل‌گهر در پایان نیم‌فصل و قرار گرفتن این تیم در رده‌ای بالاتر از تیم‌های مدعی هم‌چون سپاهان، استقلال، مس رفسنجان، تراکتور تبریز و فولاد خوزستان، ارزشی دوچندان پیدا می‌کند. به ویژه اینکه بدانیم با ارزش‌ترین و گران‌قیمت ترین بازیکنان لیگ به استناد آمار سایت معتبر ترانسفرمارکت در سرخابی‌های پایتخت، سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز و فولاد خوزستان حضور دارند.
البته هنوز راه سختی تا پایان فصل، پیش روی گل‌گهر قرار دارد. اما برای باشگاهی که خیلی زود در ورزش ایران قدم‌های حرفه‌ای خود را برداشته است و در کنار سپاهان اصفهان، از حرفه‌ای‌ترین ساختار ورزشی برخوردار است. این نتيجه‌گیری و نائب‌قهرمانی حاصل تفکری است که آرام آرام نشانه‌های خود را بروز داده است. برای سیرجان و گل‌گهر این شروع یک اتفاق بزرگ است. مسیری که شاید به زودی به حضور و شگفتی‌سازی گل‌گهر در فوتبال آسیا گره بخورد.