جدیت شهرداری بر بازگشایی خیابان بدر جنوبی نتیجه مثبت داد؛
با تصمیمی هوشمندانه بلوار دکتر صادقی به خیابان ابن سینا متصل شد

صبح يکشنبه شهردار سیرجان، تنی چند از مديران شهرداري، شهرداران مناطق 1 و 2 به همراه خبرنگاران از 28 پروژه تکميل شده و در دست اقدام شهرداري طي يک سال گذشته بازدید کردند. در اين بازديدها ازسامانه 137و PMIS، پارکينگ خيابان امام(ره) ، پارکينگ پشت بازار و خيابان 17 شهريور، بازگشايي خيابان بدر جنوبي، جدول‌گذاري شهرک صدرا، ديوارهاي پيش‌ساخته و حصار املاک شهرداري، آسفالت و زيرسازي و کانيو در شهرک‌هاي سمنگان و سي‌بي‌جي، اصلاح ورودي شهرک ثارا...، آسفالت معابر آباده، زمين چمن شهرک آب، بهسازي ورودي شيراز، آسفالت و کانيو مکي‌آباد، رنگ‌آميزي ديوارهاي سطح شهر و حذف نازيبايي‌ها، انبار پايانه مسافربري، بهسازي بلوار نماز، گذر خانواده، جدول‌گذاري خيابان جنت، باغ ايراني شمالي و جنوبي، کتابخانه صفر انرژي، گذر غذا، بهسازي بلوار عباسپور، هفته‌بازارها، جدولگذاري شهرک برق، بهسازي بوستان خيابان لقمان حکيم، آسفالت و سنگفرش برخي خيابان‌ها از جمله خيابان فردوسي بازديد به عمل آمد.
در ادامه علی اکبر کريمي‌پور شهردار سيرجان سومين نشست خبري خود با اصحاب رسانه را برگزار کرد و خبرنگاران و اهالي رسانه نظرات، پيشنهادات و انتقاداتشان از اقدامات شهرداري و ميزان پيشرفت آنها را با شهردار مطرح نمودند. کريمي‌پور و معاونان وي پاسخگوي بسياري از مسائل و مباحث مطرح شده، بودند.
شهردار سیرجان: نظرات فعالان رسانه ای،  سازنده است
در ابتداي اين نشست خبري،  کريمي‌پور با اشاره به همراهي اصحاب رسانه و تقدیر از اهل قلم که با انتقادات سازنده مجموعه مديريت شهري را ياري کردند، نظرات فعالان رسانه ای سیرجان را سازنده دانست و گفت: هدف شهرداري سيرجان خدمت صادقانه به شهروندان است و درخواست مردم، اولويت اول مجموعه شهرداريست. بهترين پل ارتباطي شهرداري با مردم سامانه 137 است. مشکلاتي را که مردم انتقال مي‌دهند در نقشه‌هاي جي‌آي‌اس پياده و براساس آن،  کار انجام مي‌شود.
وي پروژه‌هاي تکميل شده و يا در دست اقدام شهرداري را از ابتداي سال تاکنون حاصل تلاش مجموعه مديريت شهري دانست و افزود: در شرايط سخت اقتصادي و تغيير قيمتها با پيمانکاران قرارداد بسته شده است اما در اين شرايط شهرداري به تمام تعهدات خود در زمينه عمليات‌هاي عمراني عمل کرده و اين موضوع ادامه دارد.
افزايش بودجه گامي بلند در توسعه شهري
 شهردار سيرجان درخصوص بودجه شهرداري توضيح داد: با همکاري شوراي شهر و همکاران شهرداري، 1270 ميليارد تومان بودجه سال 1401 تدوين و به شوراي شهر تقديم شد؛ زيرا شهر سيرجان آينده دار است و بايد در شان اين شهر کارهاي زيربنايي و اساسي صورت گيرد. افزايش بودجه نسبت به سال 1400 به معنای برداشتن گامي بلند در توسعه شهري و ارائه اقدامات بيشتر و خدمتگزاري بهتر به شهروندان است. در اين نشست شهردار سيرجان از پيش‌نويس طرح توسعه سيرجان در قالب استفاده از مشاوران صحبت کرد و تصريح نمود: سال آينده برنامه طرح توسعه سيرجان 5،10 و 15 ساله بسته ميشود.
 کريمي‌پور، علاوه بر بودجه تحقق يافته براي شهرداري به پشتوانه اين بودجه در سطح شهر سيرجان اشاره کرد و گفت: وصول 220 ميليارد تومان از مطالبات شهرداري مربوط به سال 82 تا امروز، اخذ راي به نفع شهرداري با مبلغي حدود 160 ميليارد تومان در مورد کميسيون ماده 100، اخذ 220 سند تکبرگ و حصارکشي 50 ملک متعلق به شهرداري جزو پشتوانهي بودجه و اعتبار شهرداري به شمار مي‌رود.
خريد تجهيزات و ماشينآلات آتشنشاني
شهردار سيرجان از خريد تجهيزات و ماشين‌آلات آتشنشاني مورد نياز با هزينه 30 ميليارد تومان و خريد نردبان آتشنشاني با هزينه‌اي بالغ بر 43 ميليارد تومان جهت ايمني شهروندان همچنين انعقاد قراردادهاي شهرداري با پيمانکاران و محيا کردن شرايط براي ورود پيمانکاران متخصص در زمينه نگهداشت و توسعه‌ي شهر سخن گفت.
شهردار سيرجان در زمينه هوشمندسازي و حوزه پيام‌آي‌اس، گفت: سامانه پيام‌آي‌اس يعني حذف سليقه شخص شهردار، يعني برنامه‌محور و شفاف‌بودن و اينکه اين برنامه قابليت ارزيابي عملکرد همکاران مجموعه شهرداري را داراست.
 کاهش ترافيک در دستور کارمان است
وي توسعه پارکينگها و بازگشايي معابر از جمله خيابان بدر جنوبي را براي کاهش ترافيک در سطح شهر عنوان کرد و افزود: براي ايجاد مديريت ترافيک در سيرجان، حدود 52 دوربين کنترل ترافيکي کار گذاشته شده و مرکز کنترل ترافيک راهاندازي گرديده است.
درخصوص حمل‌ونقل و ترافيک، ايمني شهر، دفع آب‌هاي سطحي و ساير موضوعات شهري مشاور گرفته شده و معضلات شهري با نظرياتي که پشتوانه مطالعاتي داشته باشد، حل خواهد شد.
کريمي‌پور با اشاره به نارضايتي در مورد تمام سطوح مديريت شهري مثل اجراي عمليات‌هاي عمراني نظير تملک املاک پارکينگ و بادگير چپقي و خيابان بدر جنوبي، بيان کرد: نارضايتي در موردتمام سطوح مديريت شهري وجود دارد. بسياري از موضوعات چون زيرساخت شهر محسوب مي‌شود و نفع عمومي را به دنبال دارد، بايد انجام شود.
 توسعه عمليات عمراني در سال جديد
وي از فعاليت مديريت شهري و اجراي عمليات‌هاي عمراني و توسعه‌اي در سال 1402 خبر داد و گفت: اکثر قراردادهاي حوزه توسعه و عمران شهري از مهرماه به بعد بسته شده و چشم‌انداز خوبي براي ادامه‌ي کار مديريت شهري با پشتوانه شوراي شهر، همراهي رسانه‌ها و همکاري شهروندان پيش رو داريم.
در ادامه اين جلسه، توضيحاتي پيرامون يخدان‌هاي دوقلو کفسازي و محوطه‌سازي اطراف آن، همکاري با مسئولان پروژه فاضلاب شهري، ساماندهي دکههاي سطح شهر، ساماندهي سايت نگهداري سگ‌هاي ولگرد، هوشمندسازي تقاطعهاي سطح شهر، نوسازي ناوگان حملونقل عمومي، سد معبر، فضاي سبز شهري، بهشت زهراي قديم و ساير موضوعات از جمله مباحثي بود که شهردار سيرجان در پاسخ سئوالات خبرنگاران به آنها پرداخت.
یک تصمیم هوشمندانه ؛ خيابان بدر جنوبي، بازگشايي شد
علي اکبر کريمي پور گفت: در ادامهي طرحهاي عمراني شهرداري در معابر سطح شهر، هفته‌ي گذشته خيابان بدر جنوبي، بازگشايي شد. طبق طرح تفصيلي عمليات عمراني در اين معبر سال 1385 مصوب گرديد اما اجرايي نشده بود. با بازگشايي اين معبر، سه محور اصلي شهر؛ خيابان‌هاي ابن‌سينا، ميرزا رضا و بلوار دکتر صادقي بهم وصل مي‌شود و از بار ترافيکي اين منطقه و خيابان‌هاي اطراف آن کاسته خواهد شد.
عبدالرضا عامري، شهردار منطقه دو، با توضيح اينکه خيابان بدر طبق طرح تفصيلي بايد بازگشايي مي‌شد، گفت: با نظر موافق شهردار سيرجان بعد از 16 سال عزم شهرداري براي اجراي طرح بازگشايي خيابان بدر جزم شد. طبق توافق و همکاري با ساکنان اين منطقه، همکاري پرسنل و تيم مديريت شهري، تلاش شهرداري منطقه دو و همکاري دادستان شهرستان، نيروهاي انتظامي و فرمانداري ويژه سيرجان، اين معبر بازگشايي شد تا بلوار دکتر صادقي به خيابان وليعصر متصل شود و ترافيک هسته‌ي مرکزي شهر، خيابانهاي امام(ره)، 17 شهريور و ابن سينا در ايام پاياني سال کاهش يابد.
شهردار منطقه دو ضمن تشکر ويژه از اهالي خيابان بدر، نيروهاي انتظامي و عوامل موثر که در پيشبرد اين طرح عمراني و لازمالاجراي شهر همکاري کردند، گفت: پلاکهايي که بهطور کامل در مسير اين طرح قرار داشتند با قيمت کارشناسي تملک شد. البته هنوز چندين تملک با متراژ يک متر در چند پلاک اين خيابان در دستور کار است و مالکان اين پلاکها با شهرداري تعامل دارند.
عامري افزود: بلوار دکتر صادقي، خيابان وليعصر و ابن سينا از جمله معابر پرتردد و شلوغ شهر هستند. گره ترافيکي شهر خصوصا در مناسبت‌هاي خاص مثل نوروز و عزاداريهاي محرم منتهي به بافت تاريخي و مرکزي شهر ميشود که در اين طرح، ايده‌آل‌هاي شهري در اين بافت در نظر گرفته شده است.
همچنين خيابان ميرزارضا که در سنوات قبل خدمات چنداني به آن تعلق نگرفته است، پر رفتوآمد و پررونق خواهد شد.
مديريت املاک و حقوقي شهرداري نيز تملک املاک در خيابان بدر را منحصر به چهار پلاک ثبتي(کوچک حدود چهار قصب) به صورت کامل و جمعا به مساحت 570 متر مربع ذکر کرد و گفت: سال گذشته شهرداري طي جلسات متعدد با مالکان اين پلاک‌هاي ثبتي بهطور همهجانبه توافق نمود. محبوبه اسفنديارپور، افزود: در صورتي که اين مالکان سند براي ساخت منزل جديد بياورند، شهرداري در واگذاري پروانه ساختماني به صورت رايگان همکاري لازم را با آنها به عمل مي‌آورد.
علي مکيآبادي، معاون فني و زيربنايي شهرداري سيرجان با بيان اينکه خيابان بدر جزو محورهاي اصلي شهر است و ترافيک اين منطقه از شهر را تسهيل مي‌کند، گفت: عمليات بهسازي، جدول‌گذاري، زيرسازي و آسفالت خيابان بدر بدون وقفه و در کوتاهترين زمان تا پايان سال جاري به اتمام مي‌رسد.