مدیر حقوقی و املاک شهرداری سیرجان:
طرح ایجاد فضای سبز در حاشیه کمربندی شهر محقق شد

مدیر حقوقی و املاک شهرداری سیرجان از ایجاد فضای سبز در حاشیه کمربندی شهر خبر داد و گفت: ادعای مالکیت برخی افراد بر زمین‌های محدوده اجرای طرح چند نوبت در دادگستری مطرح و به دلیل محرز نبودن مالکیت، دعوای آنها رد شد.
محبوبه اسفندیارپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره درختکاری و ایجاد فضای سبز در حاشیه کمربندی توسط شهرداری سیرجان اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه مشخص شده در غرب کمربندی شاهد، نرسیده به دهدادگان در خیابان شهید بهشتی در طرح فضای سبز است؛ لذا شهرداری اقدام به ایجاد فضای سبز در این منطقه کرده است.
وی افزود: در اجرای این طرح برخی افراد با اهداف خاص اقدام به کارشکنی و جلوگیری از کاشت درخت به شیوه‌های مختلف کردند، اما با توجه به نداشتن سند مالکیت با دستور دادستان سیرجان و با همکاری نیروی انتظامی‌درختکاری در این منطقه انجام شد.
مدیر حقوقی و املاک شهرداری سیرجان خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست شهروندان جهت ایجاد فضای سبز خیابان شهید بهشتی و بنا بر ادعای تعدادی از اهالی منطقه مبنی بر مالکیت زمین‌های فضای سبز با دستور دادستان سیرجان در محل حاضر شدیم و کاشت درخت توسط شهرداری با همکاری نیروی انتظامی‌انجام شد.
اسفندیارپور تصریح کرد: این محدوده بر اساس استعلام انجام شده از جهاد کشاورزی سیرجان مشمول اصلاحات ارضی شده و استثنائاتی برای مالکان در نظر گرفته شده است، در این شرایط با دستور دادستان نسبت به احیای فضای سبز محدوده اقدام شد.
وی گفت: محدوده مورد نظر در کمربندی شاهد، خیابان دهدادگان، تقاطع خیابان شهید بهشتی است و در طرح تفصیلی شهرداری سیرجان با کاربری فضای سبز تعریف شده است؛ از آنجا که اهالی این منطقه ادعای مالکیت داشتند، تاکنون از اجرای طرح فضای سبز خودداری شده بود.
مدیر حقوقی و املاک شهرداری سیرجان افزود: موضوع مالکیت این افراد در چند نوبت در دادگستری سیرجان مطرح شد و به دلیل محرز نبودن مالکیت، ادعای آنها رد شده است.