پیشنهادی برای نماینده سیرجان و باغداران پسته؛
آفتاب به جای آب


محمد معتمدی‌زاده نماینده‌ سیرجان و بردسیر در مجلس اخیرا نطقی داشته پیرامون اعتراض به خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی!
معتمدی که خود خاستگاه خانوادگی‌‌اش کشاورزی‌ست، پیش از این نیز در تبلیغات انتخاباتی اش نشان داده بود که برای پیگیری وعده‌هایش جدی‌ست. به هرحال بخش مهمی از بدنه‌ی رای او این توقع را از او دارند اما نماینده‌ی جوان شهرمان بهتر است توجه داشته باشد پیگیری برخی سیاست‌ها به هیچ عنوان با شرایط بحرانی آب در دشت‌های سیرجان منطبق نیست.
در شرایطی که نشست زمین ناشی از برداشت‌های بی‌رویه‌ی سال‌های اخیر از سفره‌ها دارد اصل حیات شهرهای کویری ایران را تهدید می‌کند، بهتر است به جای پیگیر لغو طرح خاموشی موتور پمپ‌ها برنامه‌ی دیگری برای باغداران پسته چید.
سخن تازه در همین باره یک پیشنهاد دارد برای نماینده پیگیر شهر و کشاورزانی که با مشکل شوری آب یا خشکی چاه آب روبرو هستند.
تنها کافی‌ست با یاری مجلس به سمت برون رفت ایران از فضای تحریم‌های ظالمانه حرکت کنیم تا در  این چند سال آینده ایران از نظر بهره بردن از فناوری‌های نوین انرژی تحریم نباشد و کشاورز ما هم بتواند در این بحران خالی بودن سفره‌ها و شوری آب، به سمت تبدیل باغ‌های پسته‌ی خود به مزرعه‌ی خورشیدی برود و انرژی تولید کند، بفروشد و نه تنها مشکل کشاورزان حل شود که مشکل کمبود برق خانگی و صنعت نیز حل خواهد شد. حتا با اقبال مردم از کولرهای گازی به جای آبی، مصرف آب شرب خانگی نیز در تابستان‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند.