گزارشی از صف‌های طویل بنزین در پمپ بنزین های سطح شهر؛
وعده‌های سرخرمن فرمانداری!

ترافیک سیرجان درحالی متورم از تعداد زیادی خودرو است که در این شهر در حال توسعه نه تنها در این سال‌ها پمپ بنزین جدیدی ساخته نشده است که حتا برخی از جایگاه‌های سابقاً موجود نیز یا تعطیل هستند و یا به دلیل خرابی با نیمی از طرفیت خود خدمات می‌دهند. این موضوع موجب شده صف‌های طویلی برای سوختگیری بنزین در سیرجان ایجاد شود. چیزی که قبلا مختص جایگاه‌های سی ان جی بود اما حالا به جایگاه‌های بنزین نیز سرایت کرده است.
جایگاه سوخت خواجویی علیرغم وعده‌ی سرخرمن فرمانداری مبنی بر «به زودی» همچنان تعطیل است! و صف بقیه پمپ بنزین‌ها مردم را کلافه کرده!
اینکه مسوولان می‌گویند جایگاه‌های تعطیل در آینده نزدیک افتتاح می‌شوند، دقیقا منظورشان چند ماه دیگر است؟
پمپ بنزین استوار که در عمل یک ردیف خود را به خاطر آتش سوزی اخیر از دست داده و از جنبه‌ی انتفاع بیرون شده است و همین دیروز رانندگان خودروهای سواری که در صف و آفتاب کلافه شده و با موتور سواران و 20لیتری به دستانی که بدون نوبت سوخت می‌زدند درگیر شده بودند. با این وجود فرمانداری سیرجان مدعی ست: «با رفع مشکل ناشی از آتش سوزی در جایگاه استوار، سکوی جایگاه مذکور هم وارد مدار ارایه خدمات شده.» این درحالی ست که شهروندان دارند به عینه می‌بینند دو دستگاه سوختگیری آتش گرفته جایگزین نشده و سوختگیری در این خط از جایگاه استوار همچنان تعطیل است و آشکار نیست چرا فرمانداری سیرجان چنین ادعای واهی ای کرده است!؟
این وضعیت درحالی ادامه یافته که چندی پیش روابط عمومی فرمانداری سیرجان در این باره اعلام کرده بود: «به عرض‌تان برسانم که همان روز نیز آقای دکتر یعقوبی پور فرماندار محترم دستور داده بودند که شرکای این پمپ با حضور در شرکت نفت قرارداد مورد نظر را امضا کرده و سریعاً مشکل را حل کنند تا مردم بیش از این اذیت نشوند. حالا بنا به هر دلیلی چند روزی عقد این قرارداد به تاخیر افتاده است. لذا امروز دوباره با رییس شرکت نفت تماس گرفتیم که آقای محمودآبادی ریاست محترم شرکت نفت سیرجان خبر از عقد قراداد و مرتفع شدن مشکل بین شرکا دادند و گفتند مطمئن باشید دیگه نهایتا تا اول تیرماه پمپ بنزین خواجویی بازگشایی خواهد شد...»
حتا فرماندار سیرجان با اشاره به تعطیلی جایگاه سوخت خواجویی به دلیل اختلافات ملکی بین شرکا، گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد و هماهنگی‌های صورت گرفته در جهت فعال سازی جایگاه خواجویی یک فرصت چند روزه به این جایگاه داده شد تا با انعقاد قرارداد با شرکت نفت روند عملیاتی شدن هرچه سریعتر انجام شود.
فرماندار سیرجان تصریح کرده: با پیگیری‌های صورت گرفته، مجوز تغییر کاربری زمین جایگاه متعلق به نیروی دریایی نیز صادر شده است تا در آینده نزدیک وارد چرخه خدمت‌رسانی شود.
فرماندار سیرجان در پایان اظهار داشته: یک فرصت یک هفته‌ای به شرکت بخش فرآورده‌های نفتی سیرجان داده ایم تا جهت پیگیری و رفع خرابی‌های نازل‌های برخی از جایگاه‌ها نیز اقدام کند و تیم بازرسی نیز بطور مستمر موضوع را رصد و نتیجه را به این فرمانداری اعلام خواهند کرد.
با وجود اینکه تعطیلی جایگاه سوخت خواجویی ناشی از اختلافات شرکای بخش خصوصی اعلام می شود اما با این وجود مشخص نیست که چرا فرمانداری سیرجان قاطعانه قول رفع حل مشکل می دهد و به جای این وعده ی سر خرمن تلاش نمی کند هرچه زودتر جایگاه سوخت تکمیل شده دربلوار چمران افتتاح شود؟!