یکشنبه, 10 تیر 1403

شماره 795 مورخ   6 تیر 1403

 برای بهبود زندگی مردم باید اشتغال را گسترش داد

استاندار کرمان با اشاره به غلبۀ اشتغال کشاورزی استان نسبت به سایر بخش‌ها و نوسان بیکاری در استان، گفت: «میانگین نرخ بیکاری استان نسبت به میانگین نرخ کشوری پایین‌تر است».
محمدمهدی فداکار در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با بیان این‌که برای بهبود زندگی مردم باید اشتغال را گسترش داد، افزود: «نرخ اشتغال بخش کشاورزی استان سه برابر میانگین کشوری است، لذا این امر موجب نوسان در میانگین نرخ بیکاری استان شده است».
وی با اشاره به اینکه در زمینۀ بهبود محیط کسب‌وکار، استان کرمان در کشور رتبۀ دوم را کسب کرده که قابل تقدیر است، ادامه داد: «برای بهبود زندگی مردم باید اشتغال را گسترش داد».
به گزارش فردای‌کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، وی در این جلسه همچنین خاطرنشان کرد: «بزرگ‌ترین کار دستگاه‌های اجرایی، ایجاد اشتغال است تا جایی که این امر بسیار مهم‌تر از ارائۀ خدمات و تسهیلات است».
فداکار با اشاره به اینکه در جذب اعتبارات و تسهیلات نباید کوتاهی کرد، افزود: «در صورت عدم همکاری بانک‌ها در اعطای اعتبارات، از شرکت‌های خصوصی درخواست می‌شود با این بانک‌ها همکاری نداشته باشند چراکه این بانک‌ها از منابع مردمی استفاده می‌کنند».
وی با تشکر از بانک‌هایی که در زمینۀ تبصرۀ ۳ همکاری داشته‌اند، یاداور شد: «برای نخبگان نیز باید سازوکاری در زمینۀ اعطای تسهیلات تعریف شود».

ضمیمه این شماره