دوشنبه, 07 آبان 1403
 

شماره 811 مورخ 2 آبان 1403

گزارش جلسه علنی این هفته شورای شهر

 

از صندوق صدقات تا صندوق پست!

 

نشست رسمی و علنی شورای شهر سیرجان صبح روز دوشنبه این هفته در شهرداری سیرجان برگزار شد. این جلسه در ابتدا با غیبت حمزه صادقی و حسن خدامی آغاز به کار کرد گرچه در میانه‌ی جلسه حمزه صادقی خود را به جلسه رساند تا خدامی تنها غایب این جلسه باشد. گفتنی‌ست که خدامی از پس واگذاری ریاست شورا به امین صادقی، به صورت نامنظم در جلسات شورا حاضر می‌شود.

این جلسه‌ی شورای شهر دو مهمان داشت. رییس کمیته امداد با همراهی معاونش و رییس اداره پست سیرجان که هردو برای برقراری تعامل بیشتر در شورا حضور پیدا کرده بودند.

 

گلایه رییس کمیته امداد سیرجان از برخی پیمانکاران عمرانی:

درطرح‌های عمرانی، صندوق‌های صدقات ما جمع می‌شود

 

علی اندرز رییس کمیته امداد سیرجان امروز با حضور در جلسه شورای شهر سیرجان با اشاره به اینکه این مجموعه در سیرجان حامی خانواده‌های بی‌سرپرست زیادی است، یادآوری کرد  با وجود کارتی شدن خرید و فروش اما هنوز مردم سیرجان پول نقد و اسکناسی در حدود ماهیانه ۱۲۰ میلیون تومان از طریق صندوق‌ها به کمیته کمک می‌کنند اما مشکل اینجاست که از میان ۸۵۰ صندوق جانمایی شده توسط کمیته امداد در سطح شهر، گاهی دیده شده که پیمانکاران پروژه‌های عمرانی شهرداری پس از کندوکاری، صندوق‌ها را بازنصب نمی‌کنند و این‌ها در همان منطقه‌ی شهری راهی انبار می‌شود. درخواست کمیته امداد این است که دست کم به آن ها اطلاع بدهند و صندوق را تحویل بدهند گرچه نصب و جانمایی دوباره‌ی آن‌ها برای کمیته هزینه‌زا  نیز خواهد بود.

درمقابل اعضای شورا معتقد بودند کمیته امداد به جای صندوق‌ها به سمت راه‌های جذب جدید و مدرن بانکی برای انتقال پول کمک‌ها و صدقات مردم باشد اما رییس کمیته امداد از اعتقاد مردم سیرجان به روش سنتی صدقه دادن روایت می‌کند.

 

حضور رییس اداره پست سیرجان در شورای شهر:

سه واحد پستی دیگر نیاز سیرجان است

 

صدیقه ستوده رییس تازه بر مسند نشسته‌ی اداره پست سیرجان امروز با حضور در شورای شهر سیرجان با اشاره به مشکلات زیاد این اداره از شورا و شهرداری خواست همکاری کنند.

به گفته‌ی ستوده از پس دوران کرونا، خریدهای اینترنتی مردم به شدت بالا رفته و این درحالی‌ست که حجم کار بی اندازه زیاد است.

به گفته‌ی وی روزانه پنج هزار بسته به اداره پست سیرجان می‌رسد درحالی که این اداره فقط ۱۰ پستچی دارد.‌

وی ضمن اشاره به وضعیت بغرنج‌ ساختمان فرسوده‌ی این اداره و کمبود جا برای نگهداری بسته‌های مردم به مشکل ماندگار نبودن نیروهای جدید این اداره به خاطر کمی حقوق نیز اشاره کرد که موجب می‌شود پستچی‌های جدید برای اشتغال به سمت جذب در شرکت‌های معدنی بروند.

گفتنی‌ست در این نشست دولتی بودن شرکت ملی پست و محدودیت‌های درآمدی آن در کنار نیاز به ایجاد شعبه‌های دیگر پست و امکان دریافت زمین دولتی و تجهیزه احتمالی آن توسط شهرداری و امکان امانت دادن چند موتورسیکلت از اموال شهرداری سیرجان به پست سیرجان مورد بررسی قرار گرفت. همچنین مقرر شد حیاط اداره پست توسط شهرداری آسفالت شود.

 

ضمیمه این شماره